Gå til innhold

Militæret : Når hvor og gjorde hva?

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"...

Tøff teig med også dertil mye Hokus(Bell ettellerannet) og mye bruk a scooter

Var spesielt gøy hvis man fikk taktisk flygning med Hokusen, Morro morro morro!

 

Satte stor pris på dette året, stolt den dag idag!

 

Jasså par andre fra grensa også, hva var dere? Jeg gikk rundt og drassa rundt på Mrr`en! Du var der samtidig som meg jo Fartstripa! Hvilken tropp var du i? Jeg var i tropp 4, Devik...

 

Var san-mann på grensen jeg. Virker som alle som var på grensen er over middels fornøyd med førstegangstjenesten sin sammenlignet med andre førstegangstjenester. Tropp 4? Hvilket befal hadde du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså så du er ett år etter meg. Du vet den store krakken på stasjonen har jeg og pf'en min laget. Samme med krakken på TF. Hadde to års reunion hos meg i går! Negaard var desidert fullest!

 

Fin tid på Gjøkåsen. Hadde ikke Negaard selv, men vi hadde han på OJT'en. Flaat tok over når vi kom ut på grensen. Er utrolig fornøyd befalet jeg hadde der ute. Var faktisk skikkelig dårlig stemning på dimmedagen når bussen kom, ikke det at vi ikke gledet oss til å dimme, men savner stemningen der oppe. Savner ikke myggen og kulden like mye :/.

Hvilket annet befal hadde du? Var de på reunion?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LLH, gammel romkamerat de siste månedene på¨Ørland Hovedflystasjon:) husker du meg??

jeg var der fra 2005-2006 som Elektronikk assistent, der dagene gikk på å legge opp og terminere fiberkabler på hele leiren. sykt masse fiber der nå gitt! feilsøking og kryping under gamle asbest-overgrodde bygninger for å trekke de jævla kablene... alt i alt et helt greit år, hvis man ser bort fra savnet etter dama, regnet, vinden, Brekstad (et jævla høl av en by, en stygg og øvelsesgal/maktsyk idiot som tok over etter den gamle sersjanten), drittmaten som ble servert, kjedelige helger og dårlig treningsstudio. kjekk erfaring syns nå jeg da. noen andre som var på Ørland i den perioden?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måtte være uheldig med maten ihvertfall! Fra midt første til siste måltid i messa, tørr jeg påstå at jeg svært sjeldent har fått dårlig mat, de gangene kan jeg telle på ei hånd! Særdeles god mat på Ørland!! :)

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
God dag Devik! Taje her! Det er ca to år siden dere hoppet på bussen på tur inn til dimitering nå. Jeg var grensejeger på Gjøkåsen.

Var i tropp 4 vettu! Hadde reunion hos meg i går kveld med gutta fra grensa. Til og med befal var med. FUKTIG! Snakket med olafsen. Han var drita på tur til Kiel IGJEN! Han har fprresten pult på seg unge oppi der da! Vet jo hvordan ha var!!

 

Halla Taje, står e? Ja begyner å bli lenge siden, jeg har iallfall mistet kontakten med de fleste av gutta, synd det:shake

Olafsen ja Hehe, han må vel bli værende der oppe resten av livet han nå... :jail

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 - 20006 forsvarets Flyskole.

2006 - dags dato.Bodø Hovedflystasjon.

 

ps. Maten på Ørlandet er langt mer spiselig enn i bodø. så lenge dere aldri må spise lasagne på Haakonsvern skal dere prise dere lykkelige....

 

 

 

Gjør rett, Frykt intet

 

 

 

Hei!

 

Er da vell bra i Bodø?

 

Skal vell inn i Bodø selv så:P

 

Gjør når dere har fri dere som er i forc'n her?

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Taje, står e? Ja begyner å bli lenge siden, jeg har iallfall mistet kontakten med de fleste av gutta, synd det:shake

Olafsen ja Hehe, han må vel bli værende der oppe resten av livet han nå... :jail

 

Joda, her er alt bare topp! Jobber og sliter. Selv har jeg jo en sønn på snart ti mnd, så Olafsen er ikke alene. Tatt inn i HV du eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår