oddi Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Jeg må innrømme en ting. Polering er DRIT kjedelig. og resultatet blir sjeldent som forventet. Hvordan er erfaringene med ditec/tefcar-behandling? Bor i sandefjord, er vel Ditec som gjelder her... Hvordan funker det å ditec-behandle en 10 år gammel bil? Lakken er helt grei, men bør kanskje rubbes enkelte steder, siden forrige eier blant annet har fått litt blå lakk på ene speilet.. Hva gjøres egentlig med bilen før den behandles? hvor mye koster "full shinings?" mvh oddi saab 9-5 Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Kan bare svare på det ene, en full shine her jeg bor koster 800kr, men vil tippe det ligger nærmere 1000kr + Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarzan Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 3% tefcar behandling koster urndt 3000 og 12%rundt 5000.det var det vi tok for og legge den på og da er ikke forarbeidet tatt med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Personelig liker jeg ikke Tefcar, eller ditech... Det er griseblankt en periode, men så synes jeg det blir gråskjær i det, akkurat som om det kommer noe mellom lakk og teflonlaget. Koster også mye mer enn hva du får får pengene, etter min mening. Oppsøk et Meguiars Bilpleie senter, å få et prisoverslag på jobben, og lakkforsegling. Måtte bare...hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Jeg må innrømme en ting. Polering er DRIT kjedelig. og resultatet blir sjeldent som forventet. mvh oddi saab 9-5 Få noen som kan polere deg til å vise deg hva de gjør, polering er enkelt og moro hvis du kan det. Vasking og tørking er mye mer kjedelig spør du meg, og det tar mer tid. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Nok en gang enig med Cossyboy. Bilde sier mer en 1000 ord....knall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristR Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Jeg har cartech WaxGuard på min. Absolutt ikke verdt pengene. Siter 1997 Audi A3 VolksWagen Audi Club Norwegen - Østfold Lokallag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavpro Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Personelig liker jeg ikke Tefcar, eller ditech...Det er griseblankt en periode, men så synes jeg det blir gråskjær i det, akkurat som om det kommer noe mellom lakk og teflonlaget. Koster også mye mer enn hva du får får pengene, etter min mening. Oppsøk et Meguiars Bilpleie senter, å få et prisoverslag på jobben, og lakkforsegling. Måtte bare...hehe Din observasjon mht gråskjær er korrekt for lakk som er teflon-behandlet. Dette vil du imidlertid aldri se på Ditec-behandlet lakk. Ditec inneholder ikke teflon (PTFE). En korrekt utført Ditec-behandling er den suverent beste lakkbeskyttelsen på markedet. Den er også den eneste jeg i løpet av snart 20 år i branjen med hånden på hjertet kan påstå ikke kan vaskes bort med kjemikalier av noe slag. Oddi: Det som avgjør om det er verdt pengene å legge Ditec på en 10 år gammel bil, er rett og slett lakkens beskaffenhet, om det er en to-sjikts lakk etc. Oppsøk ditt lokale Ditec-senter, og du vil garantert få et ærlig svar på hva som er best for nettopp din bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Hvem i Tønsberg/Sandefjord etc driver med Ditec? Edit: Fant det :P BS Bilpleie.... har de noe med BS Bildeler å gjøre eller? scheptisch Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 BS bilpleie har ingenting med BS-bildeler å gjøre. (har jobbet på BS bilpleie i 2 år) ;) Siter 2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro 1993 BMW M5 - Banebil 2003 BMW 320 DA M-TECH II 1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing 1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Ok :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roddis Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Personelig liker jeg ikke Tefcar, eller ditech...Det er griseblankt en periode, men så synes jeg det blir gråskjær i det, akkurat som om det kommer noe mellom lakk og teflonlaget. Koster også mye mer enn hva du får får pengene, etter min mening. Oppsøk et Meguiars Bilpleie senter, å få et prisoverslag på jobben, og lakkforsegling. Er det noen Meguiars senter i nærheten av Kristiansand? Siter #04 ST220, loaded! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Ser mitt Meguiar`s senter har noe som heter Syntetic Sealant 21 til 2500,- , hvordan er det kontra f.eks Ditec? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Ser mitt Meguiar`s senter har noe som heter Syntetic Sealant 21 til 2500,- , hvordan er det kontra f.eks Ditec? Bakdelen med Meg's SS 21 er at den må legges på oftere enn ditec. Fordelen er at du gjør det selv koster det nesten ingenting pr behandling. Starter du med Ditec el.l koster dette mye... lenge! Og når du er lei av disse kostnadene, er det ikke bare å fjerne ditec-restene og polere "som normalt..." Nei De som driver med Ditec må fjerne disse for deg. Lakkbehandling som ditec, teflon osv osv er utrolig fint for tanta di som ikke kan vaske eller polere selv, og som jevnt over driter i biler. Til oss "bilfolk" synes jeg ikke slike behandlinger passer overhodet. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Skjønner! :) Skal ta en sjau på bilen nå soon, må bare vente litt til jeg får tilgang til noe verktøy :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg