Gå til innhold

Er beskyttelsen borte om det slutter å dråpe?

Ranger emnet


Ryggemann

Anbefalte innlegg

Hei, etter et par vask (ntx wash, ikke avfetting), etter polering (Megiuars gold class) slutter vannet å dråpe seg på bilen. Men er det fortsatt wax der til å beskytte lakken?

 

Takk.

 

Dette lurer jeg også på!

Uansett ville jeg brukt ei annen såpe etter polering! Gold Class Car Wash er litt mildere enn NXT wash`en!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke all beskyttelsen er helt borte er det en god indikasjon på at det er på tide med en fornying :)

 

Som i å legge på et nytt lag med f.eks Gold Class Liquid Wax eller Quick Wax/Quick Detailer?

 

Eller hele clay, lakkrens, polering og voks runda ?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, etter et par vask (ntx wash, ikke avfetting), etter polering (Megiuars gold class) slutter vannet å dråpe seg på bilen. Men er det fortsatt wax der til å beskytte lakken?

 

Takk.

 

Har jeg forstått det rett her nå?

 

Du vasket bilen

Du polerte bilen

Vannet perler seg ikke

 

Hvis du polerte bilen, så har jo du slitt vekk mye av voksen, som du legger på ETTER polering. Klin på med voks og lakkforsegler.

 

Skyt meg hvis jeg misforstod deg! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, etter et par vask (ntx wash, ikke avfetting), etter polering (Megiuars gold class) slutter vannet å dråpe seg på bilen. Men er det fortsatt wax der til å beskytte lakken?

 

Takk.

 

Jeg har brukt denne kombinasjonen tidligere (før jeg gikk over til tech wax,) men normalt skal vannet perle seg i mange måneder / tusenvis av kilometer... jeg tipper det har skjedd noe med poleringen. Jeg vet ikke hvordan du har gjort det, men tipper en av tre følgende ting har skjedd:

1. Gold Class'en har ikke herdet tilstrekkelig (feil temperatur, sollys, høy luftfuktighet el.l kan også fucke opp herdingen)

2. Produksjonsfeil på Gold Class'en

3. Voksen har skilt seg i flasken, og du har ikke ristet den skikkelig før du polerte (ganske vanlig)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet NXT wash er litt sterk, og fjerner litt av polishen v vask, dette gjør lakken mindre glatt og vannet perler seg ikke like godt etterpå. Har dog forstått at beskyttelsen fortsatt er der, selv om jeg personlig ikke likte at vannperlene og glattheten ble borte så fort.

 

Legg på et lag til, og benytt GC shampoen istedet, den er noe mildere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg har brukt denne kombinasjonen tidligere (før jeg gikk over til tech wax,) men normalt skal vannet perle seg i mange måneder / tusenvis av kilometer... jeg tipper det har skjedd noe med poleringen. Jeg vet ikke hvordan du har gjort det, men tipper en av tre følgende ting har skjedd:

1. Gold Class'en har ikke herdet tilstrekkelig (feil temperatur, sollys, høy luftfuktighet el.l kan også fucke opp herdingen)

2. Produksjonsfeil på Gold Class'en

3. Voksen har skilt seg i flasken, og du har ikke ristet den skikkelig før du polerte (ganske vanlig)

 

 

Hei, kor lenge skal voksen herde da (etter at voken er tatt av)?

 

Mener å huske at det begynnte å regne like etter at eg tok av voksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår