klezz Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Godag! Jeg har planer om å få min Volvo 740 Turbo til å tåle rundt 300-350hk så derfor kontaktet jeg Sten Parner i sverige for å høre hva han foreslo.:) Det første som slo meg etter at jeg fikk svar på mailen min til Sten Parner var at han er veldig seriøs og kan en god del om volvo motorer. Jeg spurte han hva jeg måtte bytte for å få 300-350 holdbare hk i min Volvo 740 Turbo, å da fikk jeg til svar at jeg måtte bytte til H-profil råder, Smidde turbo stempler, høy kapasitest olje pumpe, forsterket topp-pakning, m90 girbox og forsterket clutch. Han sa at jeg også måtte passe på slik at jeg ikke kjørte med for tynn luft/bensin blandig for da tok motoren ganske så fort kveld.:( Han gav meg et pristilbud som var utrolig billig. Så det jeg lurer på er hvor kan jeg finne en bra M90 girbox? hvordan kan jeg vite at det er en M90 girbox? Ble alle Volvo 940 levert med M90? og til slutt passer clutchen fra M47 på M90? Håper at noen vet svaret på dette:) Mvh kristoffer Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 du er nødt til å ha ett M90 svinghjul på den kassen, går kje ann me M47 svinghujle. Koss du ser d e ein M90? hm, kje den klasiske runde gir kulå, ein firkanta ein vertfall, åsså trur eg han e nåke større enn ein M47 e.l mvh Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 m90 har også fast clutchus, ikke delbart som de andre. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=178198&highlight=m90 Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Godag!Jeg har planer om å trimme min Volvo 740 Turbo til rundt 300-350hk så derfor kontaktet jeg Sten Parner i sverige for å høre hva han foreslo.:) Det første som slo meg etter at jeg fikk svar på mailen min til Sten Parner var at han er veldig seriøs og kan en god del om volvo motorer. Jeg spurte han hva jeg måtte bytte for å få 300-350 holdbare hk i min Volvo 740 Turbo, å da fikk jeg til svar at jeg måtte bytte til H-profil råder, Smidde turbo stempler, høy kapasitest olje pumpe, forsterket topp-pakning, m90 girbox og forsterket clutch. Han sa at jeg også måtte passe på slik at jeg ikke kjørte med for tynn luft/bensin blandig for da tok motoren ganske så fort kveld.:( Han gav meg et pristilbud som var utrolig billig. Så det jeg lurer på er hvor kan jeg finne en bra M90 girbox? hvordan kan jeg vite at det er en M90 girbox? Ble alle Volvo 940 levert med M90? og til slutt passer clutchen fra M47 på M90? Håper at noen vet svaret på dette:) Mvh kristoffer hva var prisen hans på hva? jeg og skal kanskje trimme godt:P Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 om du har en motor bygd av "værste" futta, med de grommeste delene, og er skuddsikker på 6-700hk, betyr ikke det at du HAR så mye.. trenger både mer luft og bensin enn det som er org på en ET motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 du er nødt til å ha ett M90 svinghjul på den kassen, går kje ann me M47 svinghujle. Koss du ser d e ein M90? hm, kje den klasiske runde gir kulå, ein firkanta ein vertfall, åsså trur eg han e nåke større enn ein M47 e.l mvh Man kan fint bruke M47 svinghjulet, og det vil mest sansynlig være 100 ganger mer holdbart enn (møkka) dobbeltmasse-svinghjulet til M90. Men du vil trenge en spesialclutch... 240mm M47 lamell med M90-splines, samt en forsterka trykkplate til en 740 turbo m/M46. Det som Koster når du passerer 300 hk er og forblir innsprutet. B230ET-sprutet vil jeg karrakterisere som veldig "ca" når det gjelder luft/bensin blandingen, og den har over hodet ikke kontroll på avgassene den slipper ut(ingen lambda). Datasprut kan være både dyrt og billig (7000 til 20 000)... i tillegg må det "mappes" og det er ikke alle som mapper alle sprut, Hvertfal ikke de billigste, hvis du ikke mapper selv da. Det blir garantert dyrt, men det er kanskje verdt det? glad jeg har kommet på litt andre tanker de siste ukene...:angelsmili: fått andre ting å bruke penga på ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 hva trengs for 300hest da? Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 en skikkelig turbo, datasprut, tenning, og innmat/topp som er med på dette.. og girkasse, og jeg ville ALDRI hatt en 300hk 740, med åpen diff, å org understell.. så det baller på seg, tro meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Motor er det siste man bygger :) :angelsmili: Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Motor er det siste man bygger :) :angelsmili: :usa: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Motor er det siste man bygger :) :angelsmili: eller det første... ;) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Joda, 300+ hester og slitte bremser med bremsevæske fra tidlig 80 tallet er den bra kombinasjon, uten tvil :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrthr25 Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 har ei ny bygd blokk som passer ditt prosjekt perfekt. b21 blokk eagel h-profli råder, mhale lavkomp stempler. nye lager, vann og olje pumpe blokka er god for over 400 hk og tåler mye rpm. har et par senke fjærer også. pm, sms, ring 92839690 ved interesse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 det er vel alltid understell som blir mekka på først :P slik at du kan kjøre maks med motoren du har:P å så senere motor slik at du må mekke understell igjen kanskje coilovers? :D Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.