Gå til innhold

Totalt motorhavrai

Ranger emnet


Fluto82

Anbefalte innlegg

ikke reg reima nei... den var jævla stram,og det ville vært fysisk umulig for den å hoppe over. brent stemplene slik at det har skalet av,så har den løse biten smelt oppi toppen.det som har skadet toppen tror jeg..

 

Regner med at ventillommene i stempeltoppene er laget bevisst ved hjelp av fres? Eller er det et resultat av et sammenstøt?

 

Deformasjonene i stempeltoppene kan svært gjerne komme av detonasjoner, men det er vanskelig å se på bildene. Kan du ta nye bilder? Med et kamera denne gangen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan ta nye bilder i morgen jeg,hvis jeg finner noe kamera. men jeg regner med at det er ventillommer som skal være der. iom at det er det på de tre like stemplene men ikke på det 4... ventillommene er på innsugsida..

 

Ja, de er på innsugsiden ja, på grunn av at innsugningsventilen er skrå...

 

Her er et bilde av stempelet mitt. Her ser vi tydelig ventillommene:

Stempel13.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har skjedd her er at chippen har justert tenningen i hytt og pine og kjørt på med for lite bensin.

Da dere drev på å justerte tenningen sa jeg til han verksteds karen som ringte meg at han sku ta av blå vann temp sak, om han glemte det så skal det uansett ikke forårsake så mye tennings bank at du smelter alt.

 

Har sett før at chipper til 16vt oppsett ikke er i nærheten av det man skulle hatt. Har selv brukt samme chip som du ca har fått og det var ubrukelig. Skulle mappe det til, men ble for mye frem og tilbake. Fikk lånt meg en emulator og laget chip selv.

 

 

Ved trimming bør en alltid ha tilgang på bredbånds lambda og gjerne en som har støtte for knock.

Kan låne en av meg om du får smørja sammen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vinter prosjekt hjemme i garasjen. vet ikke helt hva jeg skal gjøre. om det blir å få borra opp 9a blokka og putte i smidde råder og stempler. eller om det blir å finne ei ny blokk.2e longblock f.eks. jeg er åpen for forslag fra alle og en vær.. :-) finni bajas bil til vintern da.. en skikkelig bensin sluker. 86 mod nissan patrol.2,8L. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår