Gå til innhold

Polert kant - Hvordan beholde glansen?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

heisann..

 

På skodan har jeg noen smc felger hvor det er polert kant, altså ikke sånn klarlakk polert, men ordentlig alu.

Jeg har gått over dem med autosol og da har jeg fått dem til å skinne skikkelig, men problemet mitt er å få det til å vare.

De blir lett korrusjon(?) på de, og møkk har en tendens til å sette seg veldig. Finnes det en slags voks eller noe som jeg kan dra over etter autosol, slik at møkk osv ikke setter seg like lett?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og trenger tips til dette!

Grombilen har fuchsfelga der kanten har fått ein omgang med autosol eit par ganger.

Tenkte å prøva med polering for å beholde glansen lengst muligt.

Fins det andre ting som fungerer bra?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann..

 

På skodan har jeg noen smc felger hvor det er polert kant, altså ikke sånn klarlakk polert, men ordentlig alu.

Jeg har gått over dem med autosol og da har jeg fått dem til å skinne skikkelig, men problemet mitt er å få det til å vare.

De blir lett korrusjon(?) på de, og møkk har en tendens til å sette seg veldig. Finnes det en slags voks eller noe som jeg kan dra over etter autosol, slik at møkk osv ikke setter seg like lett?

 

Autosol er helt konge til å få opp glansen, men den tilfører liten eller ingen beskyttelse.

Mange velger å legge på en vanlig lakkbeskytter (f.eks AutoGlym's Gloss Protection) og dette vil hjelpe, men ikke over lang tid. Den er tross alt laget for lakk.

Jeg og endel sprø karer i jeg kjenner i HotRod-miljøet sverger til NXT All Metal Polysh. Ikke bare fordi den gir lengre beskyttelse, men felgene blir lettere og holde rene, og får den lille ekstra blankheten som er vanskelig å oppnå ellers...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår