Gå til innhold

Ytre hjullager sitter igjen...

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

heisann...

 

har et lite problem nå, har drevet å byttet hjullager på den ene siden bak på bmw'n min. (tromelbrems) men nå sitter ytre del av hjullagret igjen... får ikke tak i noe på den så jeg får dratt den ut, får heller ikke slått den ut bakifra siden den opphøyninga som hjullagret skal stoppe imot sperrer...

 

hjelp...

 

mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sag det av med en vinkelsliper eller en baufil om det er skikkelig trangt å komme til. Er ikke så mye annet å gjøre:)

 

Er det som er så dumt her, er en opphøyet kant som hjullagre skal gå imot, så jeg får ikke brukt baufil. Ikke tror jeg jeg ville kommet igjennom lagret med det første heller :)

 

Vinkelsliper kommer jeg ikke til med...:(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dremel... Sier ikke mer.. :p

 

Hadde vært fint visst du hadde sagt litt mer :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk byttet det idag :)

 

Måtte til å sveise en liten halvmåne inni lagret, jeg håpet egentlig det var nok men tydeligvis ikke. Så vi bare sveia masse inni der så jeg fikk brukt noe å slått det ut med. Etter mye om og men kom mye ut, og mye satt igjen inni der...Senere var det ute også. Å sette inn det nye var egentlig fort gjort, så ulyden er borte bak der nå :)

 

Men det som gjorde så jeg ville bytte fort som mulig er der ennå. Bilen drar litt til siden i 1 sec intervaller... rykker litt og litt sideveis og det skaper en rar "våbling" i hele bilen. Føler litt som å kjøre en lett båt på små bølger :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å bytte foringer altså .. slitte travers foringer kan gi mildt sagt spennende kjøregenskaper på de bilene. Alt etter hvilken E34 du har kan feil hjulstillinger bak også lage krøll.

 

Ellers så selger Biltema glidehammer til 109kr som er veldig fin å ta ut indre lager med..

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å bytte foringer altså .. slitte travers foringer kan gi mildt sagt spennende kjøregenskaper på de bilene. Alt etter hvilken E34 du har kan feil hjulstillinger bak også lage krøll.

 

Ellers så selger Biltema glidehammer til 109kr som er veldig fin å ta ut indre lager med..

 

Tror vel egentlig ikke det er foringer, men er jo sikkert mulig. Grunnet til at jeg ikke tror det er fordi dette har kommet utrolig fort, også vibrerer/slår det helt sykt i bilen når jeg kjører i 80-90 km/t, men det som er rart er at det bare kommer på spesielle strekninger... Vibrerer så mye så jeg faktisk slakker av farta, og jeg er ikke den som vanligvis bryr meg så mye om slik...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk byttet det idag :)

 

Måtte til å sveise en liten halvmåne inni lagret, jeg håpet egentlig det var nok men tydeligvis ikke. Så vi bare sveia masse inni der så jeg fikk brukt noe å slått det ut med.

 

Sveis to kraftige larver, en på hver side av lageret, ikke spar på strømmen. Når sveisen kjølner løsner lageret:-)

 

Prøvde også det, gikk ikke ut. Det som hjalp litt var at rett etter vi hadde sveiset tok jeg og helte kaldt vann på det, da sprakk den og vi fikk den ut etter vært...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha to larver, feks en kl 12 og en kl 6. Men du fikk jo ut lagert og det var jo igrunnen det viktigste.

Samme trikset fungere også på feks ventilseter.

 

Det er sant ja :) Er mulig jeg kunne fått det lettere ut visst jeg gjorde som du sier, men egentlig så tror jeg den ville blitt der uansett fordi den hadde låst/kilet seg bra fast inni der. Bråket som bare faen når jeg kjørte med det lagret :S

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår