Gå til innhold

Lastavhengig ventil

Ranger emnet


Grev1

Anbefalte innlegg

Ringte VW i dag for å bestille time for å justere den lastavhengige ventilen på tralla grunnet godkjenning av senkesett.

Fikk til svar at denne justerte seg selv og at han aldri hadde hørt om å justere denne når det er montert senkesett:drunk:

 

Jeg er da så vitterlig sikker på at flere her inne har justert denne før godkjenning!?? Eller har jeg drømt det?

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

denne justeres når bilen har sin rette høyde (div senk, full tank osv)

denne ventilen er tilkoblet en fjær som strammmes etterhvert som kjøretøyet senkes i høyde(div. blir tyngrE) og skal gi mer brems bak.

Hvis denne ikke er etterjustert etter senking, så får du fort en overraskelse når du trår inn bremsen hardt nok.

når bilen står rett (ikke i bakke eller bukk) så skal fjæra akkurat IKKE være i spenn.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først bruker du 70,- i bensin for å komme til Biltema,

der handler du en 10mm fastnøkkel til 20,-

samtidig skaffer du 5-56 for ....20,-, en erstatning fra biltema såklart.

 

110,- for justering av ventilen, med utstyr...

ya see? ;)

 

Haha.. En komiker! Tåpelig....

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Synes ikke det var så ille jeg da. I følge dem så hørtes det ut som en stor operasjon, så jeg regna med mer. Tror de bremsetesta også. På arket jeg fikk med, sto det at trykket i bremsesystemet var justert opp eller ned en viss bar osv.

 

Men jeg hadde egentlig ikke trengt å justert noe i det hele tatt fordi han på BT så ikke på papirene, og spurte heller ikke om det. Var faktisk jeg som måtte trøkke papirere opp i fjeset hans for å vise hva jeg hadde gjort.

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1300! Men det er jo møller. Hvis det er en vanskelig operasjon så begynner ikke jeg å stresse med det:), da får et verksted ta seg av det. Noen som har gjort det selv og som kanskje kunne laget en liten guide på fremgangsmåte?

 

Hvis man kjører helt normalt, vil man merke at den ikke er stilt?

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved vanlig kjøring? nei...

Men må du nødbremse for full kraft, så svikter systemet deg.

bahjula låser før framhjula og bakenden kommer ut.

 

Ahh:)

 

Det kan jo alltids skje at man må nødbremse, men er vel først ved nødbrems i sving at det blir riktig farlig? Kan jo være greit å få ordnet det for å være på den sikre siden uansett:)

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår