Gå til innhold

Penger, misunnelse, en ond sirkel.

Ranger emnet


ealoken

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er desverre bevist at penger faktisk gjør en lykkelig (vel og merke hvis man har MYE penger). Men det er heldigvis mange andre ting man kan bli lykkelig av. Eksempelvis å mekke på bilen og ha det hyggelig med venner :)

 

 

 

enig der ja, men det og koker ned til penger!!!

1. penger til å i heletatt kjøpe bilen!

2. penger til div deler som skal på bilen/byttes på bilen..

3. penger til verktøyet du skal bruke for å bytte/sette på delane!

4. penger til forsikringen, når bilen er ferdig mekket!!

5. penger til avgiftene som staten med stor glede tar til seg!!

6. penger til bensin.. ellers kommer du ikke fram!!

og sist, men ikke minst..

7. penger til nye dekk (med "rett" kjøring, ryker det med minste 2-3 par dekk pr sesong.. hehe!!)

 

så du ser, er pengene som er med der og gitt.. slipper ikke unna!! vi skulle levd i en verden hvor man kunne bytte til seg en jaguar mot 1 båt og 2 døttre.. hehe :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er iallefall sikkert. alle kan ikke ta høyskoleutanning og bli kontorrotter. Noen må faktisk ta seg av det rent praktiske også. Har selv yrkesfag som bakgrunn og er idag tungbilmekaniker. Kanskje ikke den fetest betalte jobben, men har en jobb som jeg trives godt i. det er det viktigst!!!

Støttes ett hundre prosent. :)

 

Penger er ikke så viktig her i verden?

 

Eh.. uten å høres ut som en kakse faen som bor i bærum må jeg bare si at det DER er en typisk komentar fra en som ikke eer nåla i veggen.

 

problemet i dag kompis er nettop det at PENGER er alt i verden i dag! man har aldri nokk til en dritt!

Takk, jeg vet meget godt hva du skal frem til. Men jeg tror ikke du er i nærheten av å forstå hva jeg skal frem til. Så lenge jeg har nok penger til å klare meg, og fremtidsutsiktene mine i forhold til utdannelse og det jeg kan gjøre etter den utdannelsen, tilsier at jeg ikke får nevneverdige problemer med økonomien. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har bil som interesse så tok jeg egentlig et bra valg med mitt yrkesvalg. Siden jeg tok utanning innen bil og jobber med det rette bilmerket så har jeg jo litt økonomisk frihet når det gjelder bil som hobby, når man ser bort fra inntekta, så har jeg mulighet til å å gjøre det meste av reperasjoner eller modifikasjoner av bilen billige eller gratis. Også får jeg jo opptil 45% rabatt på originale deler og alt fra stereo til felger. :)

 

Og ikke ser jeg noe problem i å ta opp lån så lenge man har råd til å betale det, Jeg tar heller opp et lån nå å kjøper en litt finere bil, enn å kjøre en gammel doning i 10 år til.

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsomme dere er.. ikke for å se ned på folk som er like godt stilt som meg, men leser dere de fleste postene i denne tråden- så ligger det mellom linjene unnskyldninger en har for at en ikke har det likebra med penger som div folk dere møter på.

 

selv kjøpte jeg bil til 100 000 når jeg hadde 4mnd igjen på allmenn. 50k egen finans, og 50k lån fra pappa som er nedbetalt i november etter planen..

 

og ikke kom her å si at allmenn ikke hjelper til en drit.. selv er jeg 18- var russ i år, med greie karakterer og har fått fast jobb som følge av vilje og mye drittarbeid som 14-17 åring. (jobbet 8-4 hverdag i alle ferier med unntak av 1-2uker sommerferie hvert år, mens noen av oss kun var ute med venner og sov halve dagen) noe som har betalt seg i en jobb jeg trives i, med lønn som er såpass god at jeg kunne tatt lån til egen leil alene, men velger å bo hjemme for å SPARE en del så jeg slipper studielån- eller hvertfall minimalt når jeg er ferdig med en 3/5års utdannelse.

 

og ja, jeg har slitt økonomisk jeg også. måtte kjøre bil 2-3 kvelder pr mnd før jeg fikk fast jobb for å ha råd til de tingene jeg prioriterer framfor fylla hver helg.

 

og greit jeg hadde et greit utgangspunkt ang bil med å låne penger av pappa, men det tror eg de fleste andre her inne ville gjort hvis det var de som var i samme situasjon som meg.

 

det gjelder å få seg en god begynnelse.. jeg regner med å ha nedbetalt boliglån til jeg er 33-35 og kanskje en årslønn på 400++ i året når jeg er rundt 30. hvis jeg i det hele tatt begynner på skolen igjen.. i firmaet er det gode muligheter for å få uformell kompetanse, og mulighet for å bli prosjekt leder (de som jobber er har 50 000pr mnd brutto)

 

og allmenn har ikke gitt meg en dritt? jo- venner som vil noe her i livet, da jeg gikk privatskole for å få et oppbyggende miljø. og hva måtte jeg ofre for det? å begynne på en skole/klasse i 2klasse uten en eneste som jeg kjenner omtrent. alle valg som fører til noe bedre koster..

 

penger betyr ikke så mye for meg. spanderer gjerne kino på en kompiss jeg mener fortjener det.

 

har en kompiss som fikk 2007mod bmw z4 3.0l med ekstra utstyr for 130k.. bilen e grisefeit- men ville faktisk ikke hatt den.. kunne tenke meg å kjørt en rimeligere enn passaten og.. lange missunnelige blikk fra nabogutten som jeg var barndomskompiss med er ikke gøy.. eller at folk rett og slett blir sur og baksnakker han med bmw.. kan ikke folk glede seg litt på andres veine då?

 

en annen kompiss av meg som alltid har fått det han peker på, greit nok det.. men ikke når han har prøvd å ta livet sitt 3 ganger- går til psykolog og går på antidepresiva.. vær gla du ikke sliter med psyken. ska vedde på at han heller ville vært lutfattig om han kunne blitt frisk.

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår