Gå til innhold

lønn i faget

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hva tjener dere? hvor mye jobber dere? og hva kjører dere? Egen bil eller ikke?

Kom med litt info og div..

 

selv er jeg intresert i å begynne å kjøre. og vil mulig med tiden kjøpe egen bil. har tenkt på semi og langtransport.. men vet ikke enda...

Av ekte mannfolk skal det lukte Diesel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Optus: Gutten spør jo bare! Man kan jo svare på generelt grunnlag.

 

 

Du har vell rundt 160-190,-t med fagbrev!?

 

Her er plassen å lese:

 

http://www.truckstop.diskusjonsforum.no

 

Mvh

Gunnar Atle

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Optus: Gutten spør jo bare! Man kan jo svare på generelt grunnlag.

 

 

Du har vell rundt 160-190,-t med fagbrev!?

 

Mvh

Gunnar Atle

Bodø

:volvsmile

 

vet ikke om du kjører selv, men om du tror vi har så mye, så er du morsom.. hehe!

vet det er 2-3 firmaer i hele norge som har lønn på ca 165 ,- timen..

men vanlig lønn er ca 120-140!

men de fleste lever i grunn på lavere lønn pga arbeids tiden! er uhyre skjeldent du får times lønn.. de fleste oppererer med tur priser eller fast mnd lønn!

 

i mitt firma (som jeg kjører for, ikke eier.. hehe), så har vi turpriser, som vi har fått forhandlet oss fram til, og de er rimelig gode! før så kunne vi risikere å kjøre 2-300 timer pr mnd, og tjene 21 000 ene mnd, og 35 000 andre mnd! kom ann på hva bilen kjørte inn!

 

har du uflaks og får jobb med fast lønn, som tollpost oppererer med, så har du store muligheter for at du tapt.. hehe!

når jeg var i et firma som var leid inn av tollpost (de leier inn biler, har vel ingen egne tror jeg) så tjente jeg fast 24 500 pr mnd, men jobbet jo 14-16 timer pr dag! og vi fikk bare betalt for den tiden vi var i bilen.. at man brukte 2-3 timer først med å sortere varene og stable det inn på bilen, det var ikke tatt med i regningen!

 

min lønn nå ligger påca 16-23 utbetalt, og det er laangt bedre enn før.. (hadde ca 16-17 før..og det er litt lite når man man peser med gjeld opp etter øra..)

 

men om du skal skaffe egen bil og kjøre, så bør du ha mest mulig på plass før bilen er kjøpt.. evt før du begynner å kjøre..

for egendrivende sjåfør, er ikke lønnsomt.. hvertfall ikke de første årene! du kan jo leie deg inn i box, og der får du greie priser å jobbe etter, men du har jo alt av drivstoff, vedlikehold,dekk,forsikring osv osv på din egen økonomi!

så der vil jeg råde deg til å tenke deg nøye om først hvertfall!

 

ellers, er bare å skaffe lappen og begynne å kjøre.. det er sykt morro! seff, alle dager er ikke like,så du får jo dager hvor ALT går mot deg, men og dager hvor alt bare stemmer..

men værst av alt, er alle dissa små bilane som surrer rundt deg som fluer.. men mange av de virker som sitter fast i sirup, og de kommer du ca aldri forbi :fatality:

 

men du ser jo mye rart og da.. fin natur, fine damer, fine biler.. treffer folk og fe, møter andre med like intresser som deg, andre som ikke deler dit syn på livet uansett faen.. hehe

det er et morsomt yrke ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lønna kommer ann på hva en kjører. Har på følelsen av at det meste av distribusjons kjøringen er elendig betalt. Hadde selv en lønn på 135kr timen i fjor på distribusjon. Nå har jeg muligens en annen jobb på gang... Langtransport... kjipt å aldri være hjemme.. men 420-450K (innkl diett) i året frister det :) da er jeg borte hele uka og hjemme hver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke søk jobb på mindre biler, ala 15 pallers skapbil. da blir det som oftes distrubusjonskjøring, mye jobb, dårlig betalt.

som lav fastlønn og bonus etter så så mye innkjørt på bilen.

får du i tilegg dårlig oppdrag blir det et evig slit etter de gode pengene.

 

har kjørt en del distrubusjon i oslo selv og hatt helt ok lønn totalt, men byttet nå nylig til kranbilkjøring. skal si gresset var grønnere på andre siden gitt.

 

høy fastlønn og god overtidslønn. deilig å komme seg vekk fra jekketralla før vinteren setter inn. den er et evig hat på vinteren.

 

det er veldig lett å få seg jobb som sjåfør nå, og man kan pushe lønna ganske greit, bileierne er desp etter folk.

men finn et firma som er etablert, prøv å snus opp så mye info som mulig, finnes mange useriøse bileiere der ute også.

 

hvilke firmaer som betaler godt blir litt vanskelig å svare på, det spørs litt på hvordan avtale du selv klarer å dra i land og hvordan kjøring det er på bilen du skal bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å kjøre i Oslo. Har man snile i tillegg blir jobben som en lek i forhold når vi drev på med jekketralle.

Min erfaring er at mindre biler er bedre betalt enn store biler. Grunnen er relativt enkel og det er at merprisen på kanskje 100 kr timen ikke forsvarer ekstrakostnadene en storbil utgjør. Større dekkslitasje, høyere dieselforbruk, dyrere i innkjøp osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 10000 i lønn på distribusjonskjøring med klasse 2 bil heller for klasse 1.. Men så var bileier så useriøs så det var egentlig bare å bytte jobb.. Sliter ikke i dag å få seg jobb i faget... og snile... like ubrukelig om vintern.

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 10000 i lønn på distribusjonskjøring med klasse 2 bil heller for klasse 1.. Men så var bileier så useriøs så det var egentlig bare å bytte jobb.. Sliter ikke i dag å få seg jobb i faget... og snile... like ubrukelig om vintern.

 

Du er klar over at det finns en rekke ekstra options til Snilene? Anitspinnhjul er en av de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja et av kravene mine er et etablert og stort firma. Jeg har CE lappen snart og nå, er det generellt bedre lønn å kjøre vogntog kontra vanlig skapbil?

 

Nei! Jeg kjenner flere som kjører vogntog og jeg har bedre lønn enn de. Jeg kjører vanlig skapbil i Oslo omr. Nå skal det riktignok sies at jeg driver mitt eget firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår