Gå til innhold

lønn i faget

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lønna følger ikke alltid størrelsen på bilen.

vogntog innebærer ofte soving/bo i bilen...noe som må være trassig..kun hjemme i helgene. greit for dem som er singel og viggo.

jeg vet om flere som kjører 'distrubusjon' med semi og vogntog, ikke akkurat idielt.

 

jeg tjener mye bedre en mange som kjører semi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har deltidsjobb ved siden av studiene på distrubisjonsbil i Trondheim. Ligger på rundt 140 kr/timen.

 

Av sommerjobber og slikt er min erfaring at det meste ligger rundt der uansett hva du kjører uten noen form for fagbrev, krankurs, ADR etc..

 

Kan være lange dager som lastebilsjåfør..

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn. Å bo i en semi, er ikke særlig godt, i hvertfall ikke i kronglete trange MAN-hytter uten webasto som virker, oppå fjellet på natten. Da blir det hakketenn. Og lønna er ikke noe hipp hurra.. Tjener bedre med beina planta på jorda..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn. Å bo i en semi, er ikke særlig godt, i hvertfall ikke i kronglete trange MAN-hytter uten webasto som virker, oppå fjellet på natten. Da blir det hakketenn. Og lønna er ikke noe hipp hurra.. Tjener bedre med beina planta på jorda..

 

kjøpe deg Scania r620 da veitu;) så rigger du inn bilen med speil og fine lys osv osv osv. sover helt seriøst bedre i lastebil enn hjemme jeg..:ssip:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpe deg Scania r620 da veitu;) så rigger du inn bilen med speil og fine lys osv osv osv. sover helt seriøst bedre i lastebil enn hjemme jeg..:ssip:

 

Er ikke min bil, og ikke faen at vi får nye ;) De har visst en avtale med MAN.. Er kun en i firmaet som kjører Scania.. Heldiggrisen..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører semi på østlansområdet, og er for det meste hjemme om nettene. har en timeslønn på 173kr timen pluss overtid og tillegg.. ska du se etter jobb så se heller etter seriøsiteten til firmaet.. noen ganger er det bedre å ha 5kr timen mindre å ha ett seriøst firma i ryggen. du finner høye og lave lønninger i alle katogorier i denne bransjen. men er til gjengjeld mange luringer..

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører som lærling nå. Har Volvo FH 12 globe xl vogntog, og kjører kun langtransport (oslo-finnmark, gjennom sverige og finland). Trives godt å bo i bilen og kjører bare alene. Det blir altfor trangt å bo to mann i bilen, da jukser jeg heller til et to-mannsløp hvis det blir ytterst trangt om tida.

 

Lønna varierer litt. Går opp til 1600-1700 kr døgnet når vinteren er over og jeg er ferdig som lærling. Det går helt fint å leve med.

 

Må ha skikkelig hytte på bilen, og MAN sine XXL biler er bra å bo i, men kvaliteten på de bilene er ikke helt god, så det blir mange verkstedbesøk og mye irriterende feil.

Men jobben medfører et ganske fritt liv (bortsett fra at det fører til bøter og kjeppjaging av purken og biltilsynet hvis man skal utfordre skjebnen litt i ny og ne).

BMW E46 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. har du lyst til å dele litt erfaringer om det med vårs andre her? :)

 

Jeg har vært litt uheldig. Klarte å forsove meg ene dagen når jeg skulle ta 45 min. pause, og når jeg våkna var 13-timern gått ut. Det vil si at jeg mistet to timer den dagen. Dagen etter var jeg to timer på etterskudd, og måtte stoppe to timer før jeg var framme. Jeg kjørte litt over tida for å rekke tolla, sånn at jeg kunne starte direkte videre. Og det fikk jeg 3000,- i bot for, hadde kjørt ca. 45 minutter for mye.

 

Ellers har jeg fått bot for å kjøre for fort, glemt å ha med dokument om betalt veiavgift, og masse småting.

 

Til sammen er det i overkant av 10 lapper så langt i år, og det synes jeg er for mye.

 

Nå går dagene stort sett til å telle timer, planlegge kjøringa, og hele tiden prøve å følge regelverket og utnytte tida så godt som mulig. Dette går utover livskvaliteten og trafikksikkerheten.

 

For eksempel (med analog skriver), nattkjøring og man er trøtt, og har lyst å sove et par timer, så er det nesten umulig med 13-timers regelen. Man må ta skiva ut, notere ned klokkeslettet, sove et par timer, stille klokka tilbake, og sette skiva inn igjen. Ellers går man glipp av mange timer.

 

Det er for mye fokus på regelverk og straff... trafikksikkerheten og fornuften legges ikke til rette mener jeg.

BMW E46 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår