Gå til innhold

Rød lakk blitt rosa

Ranger emnet


bussemannen

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp med å få tilbake fargen på en rød ford fiesta som skal selges.

Den ene siden er relativt nylakkert og fin, mens resten av bilen er blitt mer rosa med tiden. Jeg har ingen bilder av det nå, men det kan jeg jo skaffe om det trengs.

Er det noen her som kan anbefale noen produkter jeg kan bruke for å få fargen tilbake?

Jeg har en roterende maskin liggende, men har ikke fått brukt den så mye enda så vil helst ha produkter jeg kan legge på for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men fult så ekstremt er det ikke. :sombrero:

Ser det litt dårlig på bildene her, men det er altså en godt synlig fargeforskjell som jeg vil prøve fjerne.

P1010006.jpg

 

P1010005.jpg

 

Hva ville dere brukt av produkter på dette. MG#85 er vel litt drøy, men bør vel kanskje bruke maskinen allikevel. Må i så fall da ha noen tips til hvilke pader jeg skal bruke.

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha et varig bra resultat når det gjelder oksidert rød lakk, så er erfaringsmessig det eneste som hjelper ullpute og Meguiars m85, eller det nye solo-systeme til Meguiars, M86 solo.

 

Men dette vil jeg IKKE anbefale at en uten skikkelig erfaring og kjennskap til roterende maskiner.

 

Klart, man kan få er greit resultat med håndmakt, men dette holder stort sett ikke lenge, siden man bare smører opp den "tørre" lakken, og ikke fjerner den.

 

Kommer tilbake men en dokumentasjon på en slik jobb utopå sommern, da det skal tas en rød oksidert bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang må en jo begyne.

Kommer nok til å bestille #85 da, og noen andre småting fra autogeek, så får man se om ikke det bli bedre.

Kan sikker finne meg noe å øve meg på først og heller gå fram litt forsiktig i begynelsen.

 

Det er nok måten å gjøre det på ja, eier ikke tall på hvor mange bulkete panser/skjermer/dører jeg har øvd meg på før jeg syntes jeg fikk dreisen på det...

Så greit å øve seg en del på ting det ikke er så farlig med først. Bare å glede seg til man kan å bruke den, ingenting er som en bil uten riper og dritt!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har nå prøvd med MG#85 på ullhette og roterende maskin med forskjellige hastigheter og trykk, men syntes ikke jeg ser noen vesentlig forskjell. Jeg har nå bare en billig ullhette. Kanskje jeg burde bytte ut den? Jeg er litt redd for å gå på med for høyt turtall og. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre feil?

Sitter også og lurer på om jeg skal bestille meg en DA maskin. Står da mellom Porter Cable og UDM. Hittil leder UDM pga. 220V, men er det ellers noen forskjeller jeg burde tenke på? Vil denne maskinen duge med den rette pad til dette prosjektet eller er det bare roterende maskin som er tingen på så oksidert lakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpr deg en Meguiars Ull-pad, den som er helt hvit...

Denne hetta, m85 og en hastighet på 1200-1500 omdreininger skal få fart på sakene...MEN det kan fort ødelegge mer enn det retter, Er litt volsomt å drive med hvis man ikke har den rette refaring...vil bare advare...

 

Etter Ullpad, ville jeg tatt Rød skumgummi og roterende, med M85

UDM maskinen, og gul pad, M80 da har du et fin kombo til neste steget...

Har du da gjordt tinga rett, skal bilen være knall rød, og du skal heller ikke ha noe sirls eller kjørebaner og hologrammer i lakken...Men en liten feil i step 1 og 2 så kan du fort brenne lakken å være på skikkelig sykkeltur...

 

Men man lærer heller ikke noe uten å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår