takpanel Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Hei Har en Golf II Gti 16v 86 modell, og jeg lurer på om det er noen her som har noen tips til meg, feks. hvor mye jeg bør senke, størrelse på felger, osv. Hadde vært kjekt med litt hjelp. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 9x16 felger med 215/40/16 eller 225/35/16 dekk. G60 breddere 60/40mm fjærer og Gule koni eller Kjøp justerbart senkesett! eller 8x13 Justerbart senkesett og skru i bånn! :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by takpanel Hei Har en Golf II Gti 16v 86 modell, og jeg lurer på om det er noen her som har noen tips til meg, feks. hvor mye jeg bør senke, størrelse på felger, osv. Hadde vært kjekt med litt hjelp. :) Hei hei.. velkommen til oss:) Senke.. helt ned til 60 burde gå med fjærer bare.. fra 60 og nedover bør du nokj bytte dempere:) Størelse på felger bør du jo velge selv.. smak å behag:) + du må velge felg utifra senking.. hvis du ikke skal valse:) mer info har jeg nok ikke:).. men du kan se på bilde av min.. den er senka 80 mm... det er lavt NOK:).. hehe Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Etter min mening synes jeg at 80mm er FOR mye... Hadde slik senking på delebilen min, og det var helt fryktelig å kjøre med!! Hadde bare 16 tommere på, som skrapet konstant hvis eg lesset ned bilen med passasjerer... Hold deg til max 60 du, så inngår du et perfekt kompremiss! (Min mening da) Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 jeg hadde 40mm. interalloy som sank en del i ettertid. demperne varte ett år før de tok kvelden å de var i utg. pkt. nye! Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Over 40mm senking = korte dempere. Det var såfall reglen vi brukte da jeg jobba i bil-butikk. Og hold deg unna Jamex fjærer, de bruker dårlig stål. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takpanel Skrevet Oktober 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Takk for alle svar:) Lurer også på hva jeg bør kjøpe for å få en skikkelig lyd av motoren. Ikke FOR mye, men heller ikke for lite.. Visst dere skjønner :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by takpanel Takk for alle svar:) Lurer også på hva jeg bør kjøpe for å få en skikkelig lyd av motoren. Ikke FOR mye, men heller ikke for lite.. Visst dere skjønner :-) Fjern det lokket på luftfilterboksen, som er innmot forskjermen. Lag en slange fra det hullet og fram til grillen eller noe. Det gir en skikkelig RÅ lyd når bilen suger inn luft.. :) Også må du skaffe deg et effektanlegg. Simons 2,5" er greit nok, gir deg en ganske grei bromming også er det billig, 2500 for komplett anlegg. Du får ikke noe effekt av noe effektanlegg uansett så ingen vits å kjøpe noe dyrt! :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Jonte Du får ikke noe effekt av noe effektanlegg uansett så ingen vits å kjøpe noe dyrt! :) Dyrere anlegg er som regel avstemt etter bilen, så du kan faktisk få effektøkning.. bedre passform og lyd. Ikke minst, bruker du litt peng får du også rustfritt eksosanlegg! Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takpanel Skrevet Oktober 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Originally posted by Jonte Fjern det lokket på luftfilterboksen, som er innmot forskjermen. Lag en slange fra det hullet og fram til grillen eller noe. Det gir en skikkelig RÅ lyd når bilen suger inn luft.. :) Også må du skaffe deg et effektanlegg. Simons 2,5" er greit nok, gir deg en ganske grei bromming også er det billig, 2500 for komplett anlegg. Du får ikke noe effekt av noe effektanlegg uansett så ingen vits å kjøpe noe dyrt! :) Det med å fjerne lokket på luftfilterboksen, og lage en slange fra det hullet og fram til grillen. Kan det skade motoren på en eller annen slags måte? Takk for tipset forresten:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 40-60mm senking, MED bytte til skikkelige dempere uansett. 16" felger feks 7" brede. 205? dekk... G60 bremser er must.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Hvorfor senke mer forran enn bak, altså, Jonte sa 60/40 ... Det er jo bak den ser høy uy hvis man har 90 fangere... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 poenget er ikke å få fangerene til og komme lengst ned (på en måte er det jo det) men er vel høyden i hjulbuene! ser dumt ut når den er høyere forran enn bak..og det ser greit ut når det er like lavt forran som bak,MEN det ser deffinitivt best ut når dne er lavere i hjulbuene forran enn bak! :D hehe..eller noe i den duren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Gamlegolfen var en god del lavere bak en forran, og synest ikke det har så mye å si bare du senker nokk :D Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by vwgolf2 poenget er ikke å få fangerene til og komme lengst ned (på en måte er det jo det) men er vel høyden i hjulbuene! ser dumt ut når den er høyere forran enn bak..og det ser greit ut når det er like lavt forran som bak,MEN det ser deffinitivt best ut når dne er lavere i hjulbuene forran enn bak! :D hehe..eller noe i den duren Jeg syns det ser best ut når det er likt jeg.... Originally posted by Mort Gamlegolfen var en god del lavere bak en forran, og synest ikke det har så mye å si bare du senker nokk :D Den er fiiiiiiiiiiin! :D Eller....var :( Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg