esbandos Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Har i tankene å anskaffe meg en b230et som jeg skal sette i bilen min. Eneste problemet er vel at jeg må ha LH 2.4/2.2 da.. Noe jeg ikke har. Jeg har et helt vanlig ledningsnett fra 1980 b19a.. Aller helst vil jeg jo ha LH 2.4 da det blir lettere i ettertid og montere inn en FK/FT.. Så da er mitt spørsmål, er det mye arbeid å montere et LH 2.4 ledningsnett i min bil? Må jeg ut med HELE ledningsnettet? Fra baklyktene og fram til frontlyktene eller holder det at jeg kobler LH-nettet inn foran bakdørene f.eks? Klipp og lim med andre ord.. Har lest litt i A til F-FK/FT-guiden, men fant ikke svar på akkurat det jeg lurte på, så derfor spør jeg her. Hvordan har dere andre gjort det? Bilder? Er det isåfall mye som må byttes ved montering av ledningsnett og b230et..? Hvordan er det å få dette godkjent? (Har ventilerte skiver foran). Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 motornettet i en 240 er helt separat fra alt annet, eneste er vel noen ledninger til speedoen for lading, oljetrykk og et speedometer signal på lh2,4.... Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Jeg gjorde ingen ting med ledningsnettet da jeg monterte FK'en i 740'n min som originalt har b230a. Jeg satte bare inn FK'en med 240 ledningsnett og trakk ledningsnetet inn i kupeen. Så leitet jeg med multimeteret til jeg fant alle tilkoblinger til det gamle ledningsnettet inne i bilen og kuttet ledningene der og skjøytet de inn på 240-nettet, samt koblet speedosignal fra speedometeret. Hvis jeg ikke tar feil, er det vel mulig å få tak i LH-2.4 ledningsnett som passer rett over i multikontakten i motorrommet, slik at du slipper å dra alt av varsellys o.l selv. Men hvorfor skal du ha b230et med LH-2.4? Er det ikke like greit å sette inn en FT/FK og slippe ombygning fra motronic til LH-2.4? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Ah.. Så det er ikke værre altså? Grunnen til at jeg velger b230et er at jeg ikke har råd til FK/FT på en god stund, men b230et derimot. Dem går jo for under 5000kr med ledningsnett. Ang speedoledningen, jeg må vel ikke bytte speedo? Har et gammelt ett fra 1982.. Hva mener du med at jeg slipper å dra alt av varsellys? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Vet ikke om du er klar over det, men b230et bruker motronic sprut, og FT/FK bruker LH-jetronic 2.4. Koster vel fort mer enn det smaker å bygge om en b230et til FT-sprut for å så bytte til FT. Jeg hadde enten tilpasset b230et nettet til 240, eller kjøpt meg en FT/FK med det samme. Litt dårlig formulert av meg. Med varsellys mener jeg egentlig ladelampe, tempmåler, oljetrykk og forsåvidt også innslag til starter. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Ah.. Så det enkleste er å bare tilpasse 230et nettet i bilen enn å legge opp LH 2.4 for så å tilpasse det til 230et'n? Det du mener der? Trodde et og fk/ft gikk på så å si samme nett, men da tok jeg feil der.. Så med andre ord, hva trenger jeg for å få en b230et til å fungere i min bil? Se bort i fra fremtidig fk/ft-motor og nett.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Det som også er verdt å nevne er at det finnes ett ledningsnett du kan bruke for å montere b230ft i 240, som du henter fra 240 med b230f motor. Ingen 240 ble vel noensinne levert med b230et, så du må tilpasse ledningsnett fra 740 til bruk i 240, og det er jo gjerne litt jobb. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Hmm.. Så jeg må altså ha et nett fra en 740 eller en bil med orginal b230et? Hvor mye arbeid er det å tilpasse et 740 nett da...? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Det er litt arbeid å koble opp ET motoren. Jeg hadde en hel bil som jeg tok ut hele ledningsnettet på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242_r Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Sett inn FK/FT med en gang. Du kommer til å angre deg viss du setter inn ET. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Har som sagt ikke råd til FK/FT for øyeblikket, men har derimot en b230et stående.. Hva om jeg kobler F-sprut på et-motoren? Å legger i inn ledningsnett fra 240 b230F...? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Har som sagt ikke råd til FK/FT for øyeblikket, men har derimot en b230et stående.. Hva om jeg kobler F-sprut på et-motoren? Å legger i inn ledningsnett fra 240 b230F...? hvordan er dette?? jeg har jo en b230ET har hjerner osv til den. Men vis jeg hadde kjøpt hjerner fra FK/FT, og LH.2.4 og et FK innsug, så kan jeg vel få satt inn dette? eller passer det veldig dårlig?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Ville ha spart til fk/ft jeg :P Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 det er bare å koble inn et LH nett så funker det, dyser å følere skal du kunne bruke. så du må jo bare ha lednings nett til LH 2.4 og bokser til ft, ft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Ville ha spart til fk/ft jeg :P Hvorfor skal jeg gjøre det når jeg har en komplett ET maskin stående? litt bortkasta å ha den som veggpynt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.