Gå til innhold

Har en bankelyd i b230ft motorn min

Ranger emnet


Torbergsen

Anbefalte innlegg

Var innom en kompis i dag for å få han til å se og høre litt på bankelyden jeg har i motorn min.....trodde først det var rådebank men det høres mer ut som det kommer fra toppen. det høres ganske godt når biln står og går på tomgang. hører ikke lyden under gasspådrag. hva kan det være?

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke tikking...men banking.....vi tok et rør og holdt mot blokka og mot øre og det hørtes ikke ut som det kom fra blokka, men fra toppen.

 

Rett over stempel 2 fra torpedoveggen.

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hatt av toppdekslet å sett at alt er i orden der? Ingen fjærer som er knekt ellernoe?
e det bare å ta av toppdeksele? må eg av med kamen også?? treng eg nå spesialverktøy???

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å skru av toppdekslet. Er X-antall 10mm skruer der. Å ta av kammen er vel en fordel, da du klarer å løfte opp "shims-huset" slik at du kommer til fjæra osv. Trenger ingen spesialverktøy nei. Er vel bare ei skralle med 10mm kopp, 17fast + en hammer for å løsne regreima og en liten spiker for å holde reimstrammeren på slakkeste posisjon. Etter det er det bare å løsne kammen. Mener det er 12/13/14mm der. Husker ikke helt.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger under den runde saken som kammen presser på ja. De kan være litt tricky å få av så en magnet gjør stor hjelp.

 

Er bare å ta dem opp å sette dem ned igjen. Men pass på at du setter dem på samme plass som du tok dem av fra.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vest eg får de inn igjenn på samme plsass ska motorn funk like "bra" som den gjør no?:P treng ikke å mål nå eller nå sånt før eg sett på kammen?

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår