Gå til innhold

Kebab!

Ranger emnet


StreetRacer1991

Anbefalte innlegg

Vil anbefale Kebabbiten på Carl Berner i Oslo som ovenfor her.. Veldig god saus, (har også god og billig pizza)

Samt Manis og Roma i Elverum, litt spesiell den på Roma, der får man revet ost oppi, det bør prøves ;)

Mener at alle stedene ligger på rundt 60-80kr for en stor babb inkl brus..

'99 Bmw 320Ci *Automote*

Link: http://www.bilforumet.no/3-serien/204886-e-46-coup-automote.html

 

- Rolling low isn't just a mod, its a lifestyle -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du som anb. Dalern på Årnes, Hvor ofte ser du en lastebil med mat dit?

 

Jeg hadde vært å skrudd bil på haga, og tenkte jeg skulle dra å kjøpe meg en kebab, svingte inn og blei sittende i bilen, sammen med en kamerat, så kommer det en gammal rød stv kjørende forbi meg, og bråbrmser ved døra til persjonalet, så kommer det 2 stk ut av gatekjøkkenet og lokker opp bagasjen og drar ut 2 STORE søppelsekker, dem sleper dem etter bakken for dem klarer ikke å løfte dem.

 

Så prata jeg med en kamerat ett par dager etterpå, så sa han at han skulle ut å spise, ikke på dalern vel? nei, eru gææren ell, smaker jo faen meg møkk.

 

Så kom det en innom som hadde jobbet der en stund, neste grunnen han hadde til at han sluttet var for at han ikke "trives" der...

 

Så er det ett par som røyker harsj der, lager mat, går ut og røyker og lager mat igjenn..

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Den beste norske kebaben jeg har smakt var fra Bislett. Stor rullekebab med 0.8 brus. Tok 15 sek. før den lå i hånda mi og det er jo ganske imponerende :D Men er en stund siden nå da.. mulig de har blitt dårlige.

 

1001 natt og Sesam i Trondheim har oppskrytt kebab. Smaker helt greit, ikke noe mer. Hørt at Sandnes Kebab skal ha jævlig god rullekebab.

 

om du tenker på sandnes kebab irogaland så stemmer dette 100% beste babben jeg har spist, kjapp servering koselig betjening å rikelig med kjøtt å saus :D

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flora! Endelig fant jeg kebab"kjøttet" jeg letet etter. En del mais, litt agurk og tomat på toppen. Nesten perfekt! Karen fikk med seg at jeg ville ha den medium -> sterk. +++ Klart best av de kebabene jeg har smakt her nede i Fredrikstad/Sarpsborg området. Alikevel får den bare et terningkast 4 fra meg. Dit skal jeg ihvertfall dra da jeg vil ha kebab :D

 

Regner med at du har fått prøvd Nellys nå? Farlig god ordentlig kebab.

Har vært flere steder i oslo og spist kebab og, men de kommer ikke i nærheten engang.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Kebab

 

1 KG kjøttdeig

1 SS salt

1 SS karry

2-3 løk( disse skal rives fint, så slipper du å få slike "løkbomber" i kebaben:))

 

alt dette blandes sammen i en bolle, foreløpig akkurat som å lage hjemmelagde kjøttboller:)

nøkkelen til det beste resultatet er å blande det GODT.

deretter settes det i kjøleskapet i en time, ikke veldig nødvendig hvis man har dårlig tid.

 

så tar man ut deigen, og lager rektangulere pølser på ca 10x2 cm, og ikke altfor tykke. ca som en middels finger.

det mest ideelle her er å tre de på et FLATT grillspyd, eller klemme de rundt dette grillspydet( noe som blei litt for avansert for meg:))

 

stekes på grill og serveres med ønsket tilbehør.

personlig gikk jeg for ris og salat:) Great success!

 

dette tok meg ca en halvtime å lage ferdig dette måltidet, og det blei en veldig god porsjon på hver. vi er to voksne og to "barn".

må bare si at dette ikke tilsvarer slik vanlig kebab man får kjøpt i kebabsjapper. det har jeg ikek turt å smake på enda:) dette er Adana-kebab. de som har vært i Tyrkia vet i alle fall hva dette er.

 

ser ikke veldig delikat ut men smaken var det ingenting å si på, vannvittig godt!

DSC01344.jpg

 

den hlt til venstre er ideel størrelse! dette er en liten tallerken med det vi fikk til overs:)

 

bare prøv å lage sjøl:) knallgodt, men sikkert ikke slik kebab dere er vandt med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

balkan kebab i drøbak, ski og oslo er den desidert beste kebaben jeg har spist! og nå ligger jo balkan ved siden av bislett kebab.
Peder'n dro meg med på den i Drøbak når vi var på ekskursjon til Mr. Rallycross.. :D. DEFINITIVT den minste kebabsjappa ever,og også den beste by a considerable margin. Faktisk så bra at jeg vurderer å reise Lillestrøm - Drøbak kun for en 'bab. Anbefales ENORMT. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Den beste kebaben jeg har smakt hittil er i Oslo. Husker ikke navnet på kebab sjappa men ligger ca. 100 meter unna Blitz Huset. Bor forsåvidt i Tromsø hvor de selger dårlig kebab, som ikke kan sammelignes med Oslo kebab. Og prisen i Tromsø er ca. 90 kroner for en stor Kebab mens i Oslo fikk jeg en for 70 kroner og der var den 2 ganger større enn den i Tromsø og smakte 5 ganger bedre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om Kebab er så usunt som folk skal ha det til

iogmed at det er fastfood?

 

Ser ikke for meg det, er jo mye rent kjøtt og SALAT.

Kanskje dressingen ikke er verdens beste på kalorier, but still.

 

Noen som veit? :) Får dårlig samvittighet hver gang jeg tar meg en kebab.. :p

Audi A4 2007 2.0 TDI.

 

"I was standing in the park wondering why frisbees got bigger as they get closer. Then it hit me."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår