slitenvolvo Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Har ett merkelig problem med at motoren nøler hvis jeg ruller ned en bakke i gir, og så gir gass i gjen på flatmark. Hvis jeg holder gassen nede hoster bilen i ett sekund før den skyter fart. Hvis jeg clutcher ut og lar ruller ned siste biten på tomgang, så fungerer alt slik det skal. Ellers er motoren feilfri og går helt rent uansett hva jeg gjør. GMV mente i denne tråden at denne oppførselen var standard, og måtte chippes vekk. Men det virker høyst besynderlig for meg at volvo skulle slippe ut motorer som oppførte seg slik fra fabrikk. Jeg kjører med hovedpumpe fra k-jet (og filter framme i motorrom), standard resirk dumpventil, en eller anen chip fra BSR (husker ikke nummeret) og litt oppjustert ladetrykk, justert ved bruk av turboXS boost-controller. Takk på forhand for gode svar Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Har du koblet på signal ifra el. speedo på innsprutet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Det har jeg gjort nå, tror jeg ihvertfall, skal ta en kjøretur og se om jeg får missing speedo-signal igjen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Vel, er tydeligvis langt mindre "avansert" feil enn det jeg antok. Bilen ble bare verre og verre jo mer jeg kjørte, og jeg skjønte ingen ting. Så harket jeg meg inn på bensinstasjonen og fylte, og pluttselig var alt 100% igjen. Defekt tankpumpe var det første som slo meg, men jeg kan høre en summing med motoren på gjennom tanklokket. Så det er definitivt noe som går der, dessuten minnes jeg å ha testet tankpumpen før jeg satte den inn. Kan jeg ha satt tankpumpen/armaturet feil på så det ikke når helt ned? Hadde en 20L bensin igjen på tanken da jeg fylte. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Bilen min er helt lik, går dårlig når det er lite bensin igjen på tanken, har akkurat samme oppsett som deg, lurer på om filteret på forpumpen kan være tett? sitter jo en pose, eller et slags filter der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Vil ikke tett filter resultere i problemer uansett nivå i tanken? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 mellom fødepumpa og røret så sitter det en gummislange,kan det være den som er morken,for da vil jo hovedpumpa suge falskluft når bensinnivået kommer under evt. hull i slangen.. bare slenger ut en tanke her.. Er vel ikke så vanlig med kondens på "sommeren" hvertfall :afro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Jeg har mer trua på at pumpa ikke når helt godt ned og suger luft innimellom. Alt av slanger/rør fra tankpumpa og fram til motor er nytt (turbokonvertert fra a-motor) så jeg har lite tro på det. Eller er det en slange nede i tanken mellom forpumpe og tankarmaturet? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Det var vel i grunn det jeg sa ja :hellothere: nedi bensintanken så sitter det en gummislange som kobler fødepumpa/forpumpe sammen med armaturet.. men sef. trenger det ikke være der problemet ligger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Skal skru opp og sjekke, meh drittjobb å skru ut pumpa. Men kan ikke huske at det var noen slanger på tankarmaturet/pumpa, så jeg tenkte du mente slangen mellom armaturet og bensinpumpa. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 ok.. Skal være en slange mellom pumpe og rør nedi tanken ja.. er d org. hvertfall.. skifta forleden armatur og forpumpe på en 240 på jobben.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Denne gummislangen har en tendens til å fort bli morken. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Kan dette forårsake vanskelig starta bil når det er lite bensin igjen på tanken? Min må jeg kinne ei god beite når det er lite bensin igjen, ellers starter den helt knirkefritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 her ser du såvidt den slangen det vises til. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Nå kjører jeg 740, og bruker tankpumpe/armatur fra 940 og kan ikke minnes noen gummislange, men jeg skal ta det ut og undersøke. Plagdes med kjølinga i dag, så fikk ikke sett nærmere på problemet. (Er tydeligvis ikke bra å kjøre uten radiator/vifte-trakten etter turbokonvertering. Måleren havnet i rødt på tomgang...) Nesten synd om det er slangen som er feilen, burde ha sjekket det før jeg puttet i pumpa. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg