Gjest Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=145859 Altså, hvordan i guds navn kan de rettferdiggjøre og selge disse bilene? Les artikkelen. Kanalen under førerdøra KNAKK i en kollisjon i 50 kmt, i guds himmelens navn og syndige rike da? Det skulle vært lover mot dette. Seriøst. Jeg sender heller min framtidige datter ut i en gammel SAAB 900, 240 enn og sende henne ut i noe sånt. Fy faen. SØPPEL! Få det vekk fra markedet! Her er btw en annen artikkel som forteller litt om kvaliteten på disse bilene: http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=150597 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Ja søppel, og dem er klar over det selv! De bruker vel så billige og dårlig materialer de bare kan for å få ned prisen, huff! Det som også er verdt å merke seg er hvordan klarte disse kræsjkollisjonene som alle biler må gjennom? Hvis ikke de testene luker ut disse bilene hva gjør de egentlig da? Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Vel, det var jo ikke uvanlig i britisk presse å omtale chassiset som "bamboo" når de første resultatene fra kinesiske biler kom i fjor. ;) Ganske likt det de skrev om den første japanske bilen som ble solgt i Storbritannia, en Daihatsu. "The suspension is made out of bamboo". De japanske bilene ble latterliggjort av all bilpresse, og ingen så for seg at de skulle kunne skade britisk bilproduksjon. Vel, Rover/MG døde nettopp, japanerne har bilfabrikker over hele Storbritannia, i resten av Europa, i USA og generelt sett overalt. Det samme sa vi tyve år senere om koreanerne, og nå har Kia sluppet sin Cee'd (eller hva den kalles), som får god omtale av alle, og de er snart på samme konkurransenivå som japanerne var i 1990. Det skjer med kineserne også, de har ekstremt billig arbeidskraft, enorme ressurser og tiden på sin side. Bare vent. :) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Japanerne brukte 20 år, Koreanerene brukte 10, og kineserne forventer å bruke 5 år på å etablere seg i Europa. Om de skal gjøre det så må de lage biler som tåler en støyt. Nå har jo det å kjøre bil aldri vært trygt, men det hjelper med en bil som er laget av noe annet en papp. Men som Nomix sier, så var både japaneserne og Koreanerne (nesten) slik i begynnelsen de også, så vi må nok vente oss mye fra Kina fremover! Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Jepp. Avensis har vel 5 stjerner? Nye Mazda 5 har vel også 5 stjerner. Poenget er at markedsføring og merkevarebygging kan endre både image og salgsstatestikk. Er faktisk ikke så mange år siden Audi sto for trausthet og stabile middelklassebiler. Se på dem nå. Eller enda bedre, Lexus. Ut av ingensteds, og eeeenorme salgstall i USA. Samme med Scion. Markedsføring. That's the key. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Godt det ennå lages Tyske biler... Fatter'ns gamle Audi 80 84modell fikk en henger på 25 tonn rett i siden ("4-hjulshenger som saksa) på en plass var ikke store farten men uansett en smell som skøv Audi'n 1 meter til siden. Bilen var kjørbar etterpå var i daglig bruk og ble ikke retta før etter 4 måneder... Solide saker :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Skulle vært veldig moro å sett NCAP test på en Volvo 240. Er redd noen ville bli overrasket da Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Hadde en 240 hatt samme sikkerhetsutstyret som dagens biler hadde den sikkert veid over 2 tonn... Kanskje derfor bila har fått tynnere plater og mer plastikk? Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Skulle vært veldig moro å sett NCAP test på en Volvo 240. Er redd noen ville bli overrasket da http://www.crashtest.com/explanations/archive/crash.htm#anchor161663 Year - Make and Model - Doors - Weight - Driver(F) Pass - Driver(S) Pass 1992 Volvo 240 4Dr-- 2980 (*****) (**** ) Dette er fra 1997. Jeg ville fortsatt ha krasjet med en 240, enn det kinesiske blekket der. Så DET så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Skulle vært veldig moro å sett NCAP test på en Volvo 240. Er redd noen ville bli overrasket da Vet ikke hvordan 240`en ville klart seg, men Amazonen er ivertfall en dødsfelle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Hva med franskmenna som bygger sikkerheten på bila FOR å gjøre det bra på NCAP testen. De vet hvor bila blir kræsjet der. (Venstre hjørne foran og på B-stolpen) også bruker dem mesteparten av sikkerhetsforskningen på bare de 2 stedene for å sikre seg 5 stjerner. Også bruker de 5 stjerners resultatet sitt i reklamer og lignende. Mulig andre fabrikanter gjør det å. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Hadde ikke setene i Amazon en lite hyggelig designegenskap som de facto besørget for å knekke ryggen din i to dersom du krasjet og benyttet sikkerhetsbelte? Altså, at de kolapset, og i noen tilfeller rett og slett brakk ryggen din. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Hadde ikke setene i Amazon en lite hyggelig designegenskap som de facto besørget for å knekke ryggen din i to dersom du krasjet og benyttet sikkerhetsbelte? Altså, at de kolapset, og i noen tilfeller rett og slett brakk ryggen din. og volvo skal være sikre? :S Siter - bmw 335i 86mod - vw passat 99mod 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Disser sikkerheten til en Volvo fra 60 tallet? Usaklig.. Sammenlign den med andre biler fra 60 tallet da. Der hadde du ikke sæle i det hele tatt, der forsvant du ut frontruta. Seteteknologien var vel ikke særlig på den tida heller, tenk bare på originalinteriør på 60 talls biler. Det faktum at du må 50 år tilbake i tid for å trekke fram et Volvo eksempel er vel bare et bevis på god sikkerhet, eller? Er vel ikke særlig tvil at Volvo har bidratt stort med sikkerhet på biler. De fant tross alt opp setebelte, kollisjonssoner og sideairbags. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Fant ikke volvo opp hjulet også?n :P Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.