Gå til innhold

Dårlig drag på 3S-GE

Ranger emnet


Sewfox

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Har en Celica '93 T18 med 3S-GE motor på 156hk. Problemet er rett og slett at bilen ikke går så godt som den skal, og dette i høyere fart. Det er ikke noe problem å få "høy fart", men dette tar lang tid. Altså: bilen akselererer veldig dårlig. På lavt turtall akselereren den normalt, men når jeg kommer høyere opp(mot 4000), så dabber den av på en måte.. noen som har hatt lignende problemer eller vet hva som kan være årsaken?

 

Har fått tips andre steder om at det kan være ACIS som fusker, men vil høre om det kan være andre ting, evt. bekrefte/fortelle om det kan være acis..

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Har en Celica '93 T18 med 3S-GE motor på 156hk. Problemet er rett og slett at bilen ikke går så godt som den skal, og dette i høyere fart. Det er ikke noe problem å få "høy fart", men dette tar lang tid. Altså: bilen akselererer veldig dårlig. På lavt turtall akselereren den normalt, men når jeg kommer høyere opp(mot 4000), så dabber den av på en måte.. noen som har hatt lignende problemer eller vet hva som kan være årsaken?

 

Har fått tips andre steder om at det kan være ACIS som fusker, men vil høre om det kan være andre ting, evt. bekrefte/fortelle om det kan være acis..

 

Takker for svar:)

 

har ikke peil men kan være spærre?!

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk standard ting som fordelerlokk, rotor tennkabler, tennplugger , luftfilter osv...

 

Og etter nyere erfaring så har jeg også vært med på at katalysatoren var såpass ødelagt, at den lå og sperra for eksos..

Tviler, men kan jo alltids være det også hehe...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Kenito skriver, sjekk alle standard ting. Det virker som om noe struper motoren. Første jeg ville sjekket er vel bensinfilteret. Deretter katalysator, luftfilter, plugger, rotor, tennkabler og tennplugger. Testet at bilen triller som den skal når den står i fri? Skal riktignok heftig bremsing til for å hindre en bil i å aksellerere, så jeg tror vel egentlig ikke problemet ligger der.

 

Anyways, jeg ville begynt med bensinfilteret.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår