Gå til innhold

Norse Horse

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Norse Horse's Achievements

  1. Fikk kigget på staget som åpenbart er en type swirl control valve. Min var utrolig nok intakt (plastik "koppen" var på plass på enden av metallstaget fra vacuumventilen) og det var mulig å bevege det opp og ned. Jeg satte den i åpen posisjon og fikserte den med ståltråd til braketten for EGR-røret. Nå starter bilen dårligere og jeg har mistet enda mer krefter på lavt turtall, noe som gir mening når det er en swirl control valve. Jeg har fortsatt kode P0903 og veldig lite pådrag. Jeg fikk veldig lite Real Time Data, men la merke til at Absolute Throttle position var 0,0 % hele turen. Kan det være TPS'en som er defekt? Om så, er det korrekt at den må byttes som en del av hele "boksen" med wirehjul og sensor som sitter borte ved luftinnsuget? Andre som har erfaring med P0903? I tillegg noe med EGR-systemet?
  2. Hei. Suzuki XL7 2005 2.0 TD (RHW). Den seneste uken det "vanlige" problemet med at den er "død" på alle turtall under 2500 og over 3000. Når den når til 2500 "booster" den og kommer opp i fart, men blir "død" igjen ved 3000. Har eller startet fint, selv i -10 grader. Jeg har ikke hatt, eller la oss si, tatt meg tid til å få sjekket den, da bilen er i daglig drift. Ingen CEL inntil jeg nå fredag fikk en p0903 Clutch Actuator Circuit High på en vanlig "billig" scanner. Har søkt og funnet ut at p0903 på en Suzuki kan være en kode med referanse til EGR-systemet, og det gir vel litt mening. Bilen har snart gått 200.000 km og jeg har egentlig tenkt å bytte den inn til en forhandler som kan forsøke lykken på Oslo Bilauksjon. Men det krever at den er kjørbar og uten koder, så jeg må få fikset dette først. Har fikset noe på bensin-biler, men ikke på diesel-biler. Har forstått på de mange postene, med gode svar fra NightKing, at jeg først og fremst må få tatt av en del turbo-deler (intercooler) for å kunne komme til et eller annet spjeld som sitter bak på manifolden? Og så forsøke å få renset så mye dritt som mulig? Stemmer det?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår