Gå til innhold

Sewfox

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sewfox

  • Bursdag 04/03/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Fauske

Sewfox's Achievements

  1. Hei! Trafikkstasjonene oppe i Nord-Norge nekter nå å gi ut prøvekjennemerke på importert Nissan Skyline fra Japan. En bekjent av meg ble nektet prøvekjennemerke på to trafikkstasjoner, og ble senere avskiltet i teknisk kontroll da han hadde påsatt årsprøvekjennemerker på bilen i stedet. Ringte veidirektoratet for å spørre de ut om dette, men de ville ikke uttale seg. Ringte region nord for vegvesenet, og de bekreftet at det var bestemt at bil av denne type ikke kunne få utstedt prøvekjennemerke. De kunne ikke henvise til lov eller hjemmel. Jf. forskrift om bruk av kjøretøy §2-1 er Nissan Skyline et registreringspliktig kjøretøy. I følge §2-7 i samme forskrift jf. vegtrafikklovens § 16 kan derfor denne bilen få utstedt prøvekjennemerke enkelt og greit. Jeg finner ingen hjemmel i lovverket som tilsier at trafikkstasjonene kan "boikotte" enkelte biltyper for å få utstedt prøvekjennemerker. Noen tips?
  2. Ja, det er jo rart at så mange verksted plages! Er en Chrysler Voyager 1993 3,3l...har ikke trua på at det er noe superavansert med bilen som gjør at de skulle plages sånn
  3. Hm..rettelse i saken: fyren jobbet vistnok ikke direkte i Caro, men hadde en form for tilknytning(tror han kjørte en NAF redningsbil?). Dette var jo personen som sa seg villig til å kjøpe bilen. Huff! Nei nå står ikke faderen som eier av noen slag, men hovedpoenget er jo at verkstedet feildiagnoserte bilen så feil, at faren min valgte å kvitte seg med den(forståelig..er jo null vits å bruke 30 000 kr ++++ på rep. på en bil som kanskje er verdt 20k..MAKS) ;)Men så viste det seg at det var kun en dingseboms til 400-500 kr som måtte byttes..og vips funket alt! hmmmmrf... og btw, jeg kjenner ikke til navn i denne saken :s
  4. Det som er litt av cluet, er jo at han fyren som kjøpte bilen av faderen først, JOBBET hos Caro.
  5. Hei hei! Denne saken gjelder ikke for meg, men for faren min ;) Det hele begynte med når faren min sin 1993 Chrysler Voyager tok kvelden, i form av at bremsepedalen ble hard, og bremsene sviktet. Jeg hadde nettopp fått min Celica GTi, så jeg orket ikke blande meg så mye inn i bremsefeilen :p Men uansett, faren min hadde ikke peiling, så han sendte den inn på et lokalt verksted her. De brukte mange timer og en prislapp på flere tusen kroner i feilsøking, og fant ikke ut noe som helst. Dette verkstedet sa at man burde ta bilen med til et annet verksted i nærheten som hadde god peiling på "amerikanere" generellt. Så det gjorde han. Dette verkstedet fant heller ikke ut av problemet etter mye feilsøking. Faderen ble selvfølgelig veldig fortvilet. Dette verkstedet sendte bilen til en tredje verksted i Bodø, Caro eller noe slikt. Etter litt feilsøking, konkluderte de med at masse måtte fikses i hele bremsesystemet, og at deler ble å koste rundt 30 000kr + all jobben med å montere/innstallere. Som pappa sjønte, det var jo null vits(bilens verdi er ikke det engang omtrent). Faderen ville kvitte seg med hele bilen nå som den bare hadde blitt en plage, og kjøpte seg en helt ny Toyota Avensis ;) Så starter det komiske, en person fra Caro verkstedet tilbyr seg å kjøpe bilen til noen par tusenlapper istedenfor at faderen skal vrake bilen(vrakpanten er jo ikke mange kronene). Greit nok! Så går tiden..plutselig får faderen en telefon(2-3 uker etter at bilen ble solgt. Dette var en helt fremmed person som da hadde kjøpt denne bilen hos en annen person som igjen hadde kjøpt bilen hos den faderen orginalt hadde solgt den til. Personen i telefonen fortalte at han hadde kjøpt bilen for 15 000kr, og at han hadde fikset en feil i vakumpompa..var en eller annen filleting til en verdi av rundt 500 kr som måtte byttes. Grunnen til at denne personen ringte var at omregistreringen hadde blitt noe tull med, og at faderen ennå var i papirene til bilen. Faderen blir rasende. Grunnen til at han kvittet seg med bilen var at han hadde fått beskjed om at det ble å koste 30 000 for å fikse bilen +++ Det reelle problemet viste seg å bare koste 500 kr. Spørsmålet er, har man noen rettigheter for erstatning(rettet mot caro) på noen som helst måte? Verkstedet har jo tydeligvis feildiagnosert problemet kraftig. Hva tror dere? Kommentarer til saken?
  6. Skal bytte ut tennplugger, tennledninger, rotor og fordelerlokk! Kommer med oppdatering etter at det er gjort for å fortelle om det gjorde susen eller ikke:)
  7. Hei! :) Har en Celica '93 T18 med 3S-GE motor på 156hk. Problemet er rett og slett at bilen ikke går så godt som den skal, og dette i høyere fart. Det er ikke noe problem å få "høy fart", men dette tar lang tid. Altså: bilen akselererer veldig dårlig. På lavt turtall akselereren den normalt, men når jeg kommer høyere opp(mot 4000), så dabber den av på en måte.. noen som har hatt lignende problemer eller vet hva som kan være årsaken? Har fått tips andre steder om at det kan være ACIS som fusker, men vil høre om det kan være andre ting, evt. bekrefte/fortelle om det kan være acis.. Takker for svar:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår