todleif Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 M83 trenger ikkje å tørke før du tar den vekk. Bilen klarer seg fint i nokre dager uten voks. (etter beskrivelsen din tviler eg på at den har hatt voks på seg ifra før!) Men vask bilen før neste omgang med bilpleie. Eg veit ikkje kor grundigt du trenger å væra med M80, men det er vel greit å ta det skikkeligt når du først er i gang. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Ok takk. M80 skal vell heller ikke tørke ? Skal også i gang med å polere en svart 03 skoda. Trenger jeg å bruke alle 4 seteppa på denne bilen ? Eller holder det med m80,m7 og m21 ? Er ikke så allerverst i lakken, men er en del riper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Er det murlig å rense padda ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Er det murlig å rense padda ? Maskinpad? I så fall er det bare å bruke en neglbørste el.l mens du lar maskinen gå. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 ok takk. Er maskinpad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Ok takk. M80 skal vell heller ikke tørke ? Skal også i gang med å polere en svart 03 skoda. Trenger jeg å bruke alle 4 seteppa på denne bilen ? Eller holder det med m80,m7 og m21 ? Er ikke så allerverst i lakken, men er en del riper bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arevb Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Mg 80 skal ikke tørke, legg 21 på først vent ett døgn eller to før du topper med mg7. Kan ha problemer med å få mg 21 til å "feste" seg på mg 7 så derfor legger du på mg21 først. Siter Meguiars :) En bil og du er hekta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet September 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 Ok. Takk. Noen som har noe triks får å få plastikk lister svarte. Har hørt at varme pistol fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 Ok. Takk. Noen som har noe triks får å få plastikk lister svarte. Har hørt at varme pistol fungerer. Hvis du har et gammelt "vrak" er det sikkert ok med varmepistol, det er litt risky business. Ellers finnes det jo et hav med produkter som er beregnet på akkurat dette, men de fleste er shait så da anbefaler jeg de to jeg VET funker og varer lenge: Meguiar's Trim Detailer (har BilXtra, Jegard og Godkjemi.com) Black WOW (Denne har Scandicshine, se link) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet April 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Hei.Skal igang med å polere enda en bil.Denne er ganske ny, men har ikke blitt behandlett veldig godt.Forje jobb brukte jeg DA maskin på M83,M80 og hånd på M07 og M21. Brukte orangsje padder. Men lurer på om det er så lurt å bruke maskin på de nye bilene ,pga tynt lag med lakk ? Er litt redd for å ta lakken. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for at dette ikke skal skje ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Hei.Skal igang med å polere enda en bil.Denne er ganske ny, men har ikke blitt behandlett veldig godt.Forje jobb brukte jeg DA maskin på M83,M80 og hånd på M07 og M21. Brukte orangsje padder. Men lurer på om det er så lurt å bruke maskin på de nye bilene ,pga tynt lag med lakk ? Er litt redd for å ta lakken. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for at dette ikke skal skje ? Uansett alder på lakken lønner det seg å starte med en mild kombinasjon, før du tester deg oppover i styrke til kombinasjonen tar så mye som du ønsker. Lakken er tynn ja, men den tåler normalt sett mange korrigeringer, og en og annen våtslip ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Ja.Dette er en svart bil, forje var rød og syntes jeg gjorde en ganske bra jobb der,Men hvordan er det å bruke maskin på svart bil, vil dere ambefale og bruke hånd på hele bilen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Ja.Dette er en svart bil, forje var rød og syntes jeg gjorde en ganske bra jobb der,Men hvordan er det å bruke maskin på svart bil, vil dere ambefale og bruke hånd på hele bilen ? DA er relativt "safe" uansett, så MG80 vil nok ikke lage kjørespor på den hvis du har en ganske myk/mild pad. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Den er god,takk for svar ,bruker orangsje pads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg