Gå til innhold

Poloering av svart bil.

Ranger emnet


Megamann89

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bruker den polermaskinen. Den er veldig svak og sliter veldig på lav hastighet. Ellers er den helt ok å begynne med. Fjerner en del swirls.

 

Det spørs jo litt på hvor dårlig lakken er.

 

Jeg hadde prøvd:

Vask etterfulgt med clay

Lakkrens

Polering

Wax.

 

Autoglym siden Ultra Deep Shine er veldig fin på mørke biler. Den er lett og få tak i og lett å jobbe med. Får veldig greit resultat med kun denne etter vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La akkurat ut denne på en annen tråd, men den gjelder generell pleie av bilen, du kan bruke poleringsmaskinen din med alle polerings produktene, untatt scratchX. Om du ønsker ripefjerning med maskin bør du titte på Meguiars MG83 i steden for scratchX, den fjerner en del mer også.

 

Eventuelt bytte ut de padsene som følger med maskinen med noen bra fra cyclo (du trenger ikke noen harde pads til disse produktene). De som er med på maskinen (pads) kan du bruke på steg 3, carnauba wax, som nevnt her er fjerning av rens/polish/voks lettest for hånd med microfiber kluter til bil.

 

Vask med vaskemitt god shampo og 2 bøtter

 

Tørk bilen med water magnet, ikke pusseskinn

 

Clay bilen med Quick clay kit, pass på å bruke godt med veske, les mer om Clay her under egen post (greit å få med seg)

 

Gå over bilen med Scratch X på steder det er riper ol, noen steder trenger mer en en omgang, legg på, jobb det inn og fjern, ikke la det tørke, fjerner mye, men ikke alt.

 

Rens lakken med Paint Cleaner, ett og ett panel om gangen, jobb det godt inn, fjern med en gang, skal ikke tørke

 

Poler med Deep crystal polish, samme som over, men trengs ikke jobbes så mye med

 

Beskytt med Deep crystal Carnauba wax (alt NXT gen tech wax, MG21, MG16), legg på hele bilen, fjern etter det er tørt

 

Alle polering/rens produkter nevnt skal legges på TYNT (t-y-n-t) ellers er det myyyyye mer jobb å fjerne det igjen.

¨

Pass på å bruke noen gode Microfiber kluter til å fjerne rens/polish/sealer med, og gule påførings pads.

 

infoen bak på flaskene er heller ikke dumt å skumme i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke TW største tilhenger, emn de duger sikkert i krig.

 

Du er nok fort oppe 1000,- men så har du da prima produkter over flere år.

 

BilXtra selger Meguiars bla, sikkert flere også, bla AutoGeek i USA og Jegards nettbutikk.

 

Clay er som du sier for å få lakken 100% ren før du starter å gni noe på den, er lakken din glatt og fin trenger du ikke clay, men er den litt ru er det greit å dra over med clay, det er forholdsvis fort gjort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigs tipper jeg er jegard uten at jeg vet det for sikkert.

 

Ved lakk korrigering (ripefjerner ol) bruker jeg maskin, ellers av det jeg bruker av produkter er det mye beskyttelse og glans, de er lette å jobbe så da trenger jeg ikke maskin til det, men de kan også legges på med maskin om jeg ønsker

 

Uten at jeg har satt meg så sinsykt inn i alle begreper mht rubbing/rens/polish ol, syntes mye er det samme bare at noen kaller det rubbing andre rens, men vil vel mene at rubbing er mer lakk korrigering, mens rens er rens, selv om rubbing også renser.

 

Cossyboy el nOstra er racere på det der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det med moms når man bestiller fra autogeek ?. Blir det biliggere enn når man kjøper det i norge . Hva med frakten ?

Har de alle de samme produktene der som hos Jegard ? .Var mange av de produktene du skrev først som jeg ikke fant ? er alle Meguiars ? Fant ikke Meguiars MG83,Deep crystal polish,Deep crystal Carnauba wax eller Paint Cleaner . kan du hjelpe meg litt der , er helt fersk:biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body scrub isteden for paint cleaner og cleaner wax liquid isteden for polish/carnauba wax er en mulighet, ellers må du til BilXtra kansje, ikke sikker på hva de har der hos jegard, men du kan sikkert sende de en mail å spørre.

 

Fra AutoGeek kommer det mva på, varer + frakt + mva blir jo noe, men mener selv at det blir billigere en i Norge. dessuten er utvalget veldig bra der. om du handler derfra, er DuraGloss produktene veldig bra saker, samme med XMT serien mht seirls/riper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg bestiller dette fra autogek.Man fant ikke noe lakk rens.Er det noe som gjør samme nytta jeg har satt opp ? Eller noe jeg kan ta bort. Har ganske ripete lakk så vil prøve å få det litt bedre.

Shopping Cart

Item Unit Price Qty. In Stock Cost

Meguiars SCRATCH X

[remove] $7.99 Yes $7.99

Cobra Cotton Chenille Wash Mitt

[remove] $7.99 Yes $7.99

Cobra Super-Plush Deluxe Microfiber Towel

[remove] $6.66 Yes $19.99

Meguiars Water Magnet

[remove] $9.99 Yes $19.98

Meguiars Gold Class Car Wax Liquid

[remove] $9.99 Yes $9.99

Meguiars NXT Generation Tech Wax

[remove] $14.99 Yes $14.99

Meguiars NXT Generation Spray Wax

[remove] $7.99 Yes $7.99

16 oz. Meguiars #21 Synthetic Sealant

[remove] $19.99 Yes $19.99

Meguiars #83 Dual Action Cleaner/Polish

[remove] $19.99 Yes $19.99

Pinnacle Ultra Poly Clay Special

[remove] $29.99 Yes $29.99

Pinnacle Ultra Poly Clay

[remove] $19.99 Yes $19.99

 

Subtotal: $178.88

Total: $178.88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av lakkrens er DuraGloss 101 prima saker, den anbefales samme gjelder DuraGloss 105, akkurat lagt et lag på bilen nå og det er så sinnsykt lett å fjerne, trenger nesten bare å blåse det bort......

 

NXT Generation Spray Wax hadde jeg droppa.

 

Invester heller i en god Quick Detailer ala Pinnacle Crystal mist eller DuraGlosss Aquawax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den polermaskinen. Den er veldig svak og sliter veldig på lav hastighet. Ellers er den helt ok å begynne med. Fjerner en del swirls.

 

Da bruker du den definitivt feil!

 

Maskinen er god for å fjerne det meste av swirls, men du må bytte ut de putene som er med til fordel for cyclo puter!

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår