Gå til innhold

hvordan kutte hull i hattehylle?

Ranger emnet


Aleksand3r

Anbefalte innlegg

Stikksag med metallblad funker bra....Selv brukte jeg dremmel med kutteskive, da jeg ikke komm til med stikksaga pga bakruta. Men husk og ha på noe lakk/maling der etter du har kutta, for bart metall ruster fort.

 

Stikksag koster 169kr på biltema, alnabru er vel ikke så langt unna lillestrøm....eller så har de sikkert noe billig på europris. Dremmel får man vel også billig der...men kvalitete er det så som så med....

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boosti, Dremel er Dremel, og ikke Dremmel, samt det er kun MERKET Dremel som er Dremel. Men ja, folk forstår jo hva man mener når man sier dremel så :p

 

Men ihvertfal. Jeg vil anbefale deg å selge 9x6" å kjøpe et 6.5" kompo sett istede, men får la være å være så nedlatende :P

 

Er det ikke egentlig ganske enkelt å plukke ut hattehylla de? Festet fra undersiden (bagasjen) så er det bare å ta den ut. Så bruker du stikksag som tidligere nevnt med metallblad, eller en Dremel/"dremel". Men stikksag er nok det som vil gå raskest ihvertfal. :) Bare vært forsiktig og nøye så går det fint. Vil også anbefale å skjære ut noen ringer til å skru fast høytalerene i (på undersiden av hattehylla) av MDF eller Spon.

Hattehylla er ikke det som ruster fortest, er jo inne i bilen, men er greit å legge lakk rundt hele kanten du har skjært for sikkerhets skyld :)

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boosti, Dremel er Dremel, og ikke Dremmel, samt det er kun MERKET Dremel som er Dremel. Men ja, folk forstår jo hva man mener når man sier dremel så :p

 

bla bla bla....du forstod helt klart hva jeg mente, så jeg ser ikke helt problemet. :boxing Hovedsaken var at trådstarter skulle forstå hva jeg mente. Og de fleste vet hvordan en dremel ser ut og virker. Og rakke ned på andre pga en "M" for mye er rett og slett patetisk :rolleyes:

 

Det slår seg fort i mellom coupe og bagarserom, så undersiden av hattehylla/bagarselokk kan være spesielt utsatt for fuktighet.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger biltema eller clasohlson sånn dremmel, trenger ikke en dyr. kommer sikkert bare til å bli brukt 1 gang.

 

Skal du bruke den bare en gang så holder det sikkert med denne.

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=125173

 

Men det er et utrolig kjekkt verktøy og ha, så det er ikke dumt og investere i en dyrere ;)

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger biltema eller clasohlson sånn dremmel, trenger ikke en dyr. kommer sikkert bare til å bli brukt 1 gang.

 

Jeg har en gul dremel som jeg betalte 200 for,slitt ut en sånn tidligere (min egen dumme feil) Den selges stort sett overalt.Følger med litt stæsh til den og =D men som jeg så tidligere ble det anbefalt å drite i 6x9,å det vil jeg også råde deg til.Men hvis du VIL ha det skal du jo selfølgelig kjøpe det =P

 

Er en laang tråd om akkurat dette med 6x9 som sticky her på bilstereo forumet.Da ser du hvorfor du bør selge dem ;)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår