mrjulenisse Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Hei! Her om dagen var jeg ute og kjørte i en 70-sone. Det gikk litt fort etterhvert, og det kan hende jeg hadde ca 120 km/t når jeg oppdager en politibil som kommer i motgående kjørefelt. Jeg bremser litt ned, kjører videre, og tenker ikke stort mer på det. Idag, noen dager senere, får jeg telefon fra politiet. De sier at jeg har kjørt for fort, og at jeg må komme inn på stasjonen på mandag for å ta en prat og diskutere straffeutmåling eller noe sånt. De sier at de har måling på at jeg kjørte for fort, men at jeg beholder lappen. Det jeg lurer på er om de faktisk kan ha måling på meg, når de kjørte i motgående kjørefelt. Noe som svekker troen min til at de kan ha dette, er det faktum at jeg beholder lappen tross i det at jeg tror selv jeg var over grensen for å miste den. Jeg mistenker at de kun vil prøve å få meg til å skrive under på et forenklet forelegg. Burde jeg nekte å betale? Burde jeg kreve å få se målingen? Råd og all hjelp settes stor pris på:-) Takk på forhånd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Krev å se måling, og nekt nekt nekt. Jeg har aldri hørt om noen tatt på den måten, og har mine tvil på at dem kan det også... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 NEKT NEKT NEEEEEKT! Det eneste man skal skrive under på under slike omstendigheter, er en erklæring på at man "Ikke samtykker til førekortbeslag". Men siden det ikke er snakk om beslag her, så blir det jo ingenting å skrive under på. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Enig i at du ikke burde gå med på noe som helst før klare bevis er lagt fram. I teorien er det jo null problem å måle gjennomsnittsfarten til noen som kommer imot. Ta tiden og mål strekningen mellom målepunktene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Møt på politistasjonen: 1. Be om å få sjå målinga. 2. Nekt og nekt og nekt litt meir. 3. Korleis veit dei at det var du som kjørte? Ved fotobokser så må dei no ha eit klart bilde av den som kjører for å sende ut bot. Hadde ein liknande episode sjølv. Midt på natta og eg skulle heim. Gjekk litt fort i ei 50 sone. (kvifor det er 50 der er ein anna sak) uheldigvis for meg låg ein politibil bak meg. Så da blei eg vinka inn og greier. Politiet: Ka du synst om kjøringa di? Eg: Noke du tenke på? Politiet: Førerkort og vognkort. Eg: Få sjå politibeviset ditt. Politiet: Det gjekk fort det her, og no ryk nok lappen din. Eg: Få sjå målinga. Politiet: Vi har spedometer-måling på deg. Og litt fram og tilbake, så fekk eg ein advarsel, og kjaure vidare uten noko problem. ;o) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Har de ingen måling kan du be dem gå å fange noen forbrytere i stedet for å prøve seg på den måten. Desperate etter å få tatt noen. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrjulenisse Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Takk for gode råd, men var ute i går, og da kom det fram at det bare var noen av kompisene mine some hadde hatt det litt gøy. Hadde jeg bare sjekka nummeret så hadde jeg skjønt det med en gang.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg