Gå til innhold

Spørsmål (haster)

Ranger emnet


mrjulenisse

Anbefalte innlegg

Hei!

Her om dagen var jeg ute og kjørte i en 70-sone. Det gikk litt fort etterhvert, og det kan hende jeg hadde ca 120 km/t når jeg oppdager en politibil som kommer i motgående kjørefelt. Jeg bremser litt ned, kjører videre, og tenker ikke stort mer på det.

Idag, noen dager senere, får jeg telefon fra politiet. De sier at jeg har kjørt for fort, og at jeg må komme inn på stasjonen på mandag for å ta en prat og diskutere straffeutmåling eller noe sånt. De sier at de har måling på at jeg kjørte for fort, men at jeg beholder lappen.

 

Det jeg lurer på er om de faktisk kan ha måling på meg, når de kjørte i motgående kjørefelt. Noe som svekker troen min til at de kan ha dette, er det faktum at jeg beholder lappen tross i det at jeg tror selv jeg var over grensen for å miste den. Jeg mistenker at de kun vil prøve å få meg til å skrive under på et forenklet forelegg. Burde jeg nekte å betale? Burde jeg kreve å få se målingen? Råd og all hjelp settes stor pris på:-)

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev å se måling, og nekt nekt nekt. Jeg har aldri hørt om noen tatt på den måten, og har mine tvil på at dem kan det også...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt på politistasjonen:

1. Be om å få sjå målinga.

2. Nekt og nekt og nekt litt meir.

3. Korleis veit dei at det var du som kjørte? Ved fotobokser så må dei no ha eit klart bilde av den som kjører for å sende ut bot.

 

Hadde ein liknande episode sjølv.

Midt på natta og eg skulle heim. Gjekk litt fort i ei 50 sone. (kvifor det er 50 der er ein anna sak) uheldigvis for meg låg ein politibil bak meg. Så da blei eg vinka inn og greier.

 

Politiet: Ka du synst om kjøringa di?

Eg: Noke du tenke på?

Politiet: Førerkort og vognkort.

Eg: Få sjå politibeviset ditt.

Politiet: Det gjekk fort det her, og no ryk nok lappen din.

Eg: Få sjå målinga.

Politiet: Vi har spedometer-måling på deg.

Og litt fram og tilbake, så fekk eg ein advarsel, og kjaure vidare uten noko problem. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår