oddi Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Jess, får slenge opp en tråd om biltips jeg også.. Nå gjelder det ikke Saab, men en hvilken som helst bil til 30 000 kr, som oppfyller følgende kriterier: *manuell gir *så ny som mulig *så høy kvalitet som mulig *så lav km som mulig *så liten og lettkjørt som mulig *så billig og enkel som mulig å reparere (er jeg som må ta meg av det, hehe) Er madammen som skal hive golf 2'en (1989, si ifra hvis noen trenger deler;)), og ho har da ca 30 000 å bruke på bil. De aktuelle kandidatene foreløpig er: *Polo (blir vel midt på nittitallet en gang, mange har gått langt) *Nissan Micra (billig bil, mange har lav km, hva med kvalitet?) *Toyota Corolla (litt større, blir vel litt eldre enn f.eks. polo, og enda flere km, men toyota skal jo ha bedre kvalitet da...) *Opel Corsa (av en eller annen grunn vil ho i utgangspunktet ikke ha opel, men jeg syns mange av de små corsaene/astraene ser helt ok ut *Golf III (litt større enn polo, men med rustproblemer på blant annet bakluke?) Såh.. Andre alternativer ønskes. Hva bør man sjekke etter på bilmodellen du anbefaller? Noen som har noen spesielle problemer av de ovennevnte? mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Ford Ka - http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10415910&sid=xz15abcyyPmF101307 De billigste ligger på ca 30.000 og har gått litt over 100.000km. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissanpower Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 nissan sunny, go bil, grei kvalitet men bør rustbehndlest Siter 92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Ford Ka - http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10415910&sid=xz15abcyyPmF101307 De billigste ligger på ca 30.000 og har gått litt over 100.000km. ikke dumt, ikke dumt.. noen som vet noe om disse da? hva slags problemer de sliter med, bortsett fra hamster-imaget?:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 nissan sunny, go bil, grei kvalitet men bør rustbehndlest Sunny er notert. mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 ikke dumt, ikke dumt.. noen som vet noe om disse da? hva slags problemer de sliter med, bortsett fra hamster-imaget?:) mvh oddi Mamma har Ford Ka som snart har gått 100.000. Eneste problemet som har vært med den er at venstre hjullager måtte skiftes for en stund siden. Også er det blitt dårlig kontakt på høyre blinklys foran. Har kjørt Ka dette skoleåret og kan si at den bruker lite bensin er og rimlig lettkjørt :) Nå har ikke jeg hørt så mange meninger fra folk om problemer med bilen. Men selv kan jeg si at det er få problemer med disse bilene. Er jo værdt å nevne at det som oftes oppstår rust rundt bensinlokket. PS. Det er snakk om den første versonen av denne bilen. Altså de med ulakkerte plastikkskjermer. Er jo en fordel det også, tåler en støt + de er billige å bytte ut :) Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Hva med en 96 Renault Megane, gått 172 000 og motor som er gått 72 000 til under 30? Sort med mye utstyr. Det er mye bil for pengene... ;) Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Hva med Fiat Punto? :) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Juni 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Er skeptisk til biler som har bytta motor på 100 000 km, ihvertfall franske:) Punto er også en het potet ja, billig, men kvalitet midt på treet(?). Utseendemessig er den også lett å like.. mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Jeg hadde heller gått for litt eldre større biler. Kvaliteten er jevnt over dårligere på mindre biler. Alt er tynnere og mindre, og de er egentlig beregnet på å gå i en by i fem-seks år, for deretter kastes. Bilavgiftene her i landet sørger for noe annet Ford KA ruster alle steder, ellers er det vel det vanlige med hjullager, bærebruforinger og bremser Også ser den ikke ut i måneskinn Må montere styling fra SportKA i så fall Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Juni 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Jeg hadde heller gått for litt eldre større biler. Kvaliteten er jevnt over dårligere på mindre biler. Alt er tynnere og mindre, og de er egentlig beregnet på å gå i en by i fem-seks år, for deretter kastes. Bilavgiftene her i landet sørger for noe annet Ford KA ruster alle steder, ellers er det vel det vanlige med hjullager, bærebruforinger og bremser Også ser den ikke ut i måneskinn Må montere styling fra SportKA i så fall Jeg er egentlig klar over dette, men siden budsjettet er såpass stramt som det er, må vi nesten bare finne en så bra bil som mulig. Ser jo dessuten også at flere av poloene som selges har gått langt over 200 000 km, og da kan ikke kvaliteten være sååå laber på disse bilene ihvertfall..? mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarne Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10369484&sid=xz15abcX7-k7785029 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Vil anbefale Mazda 323 eg da. Dama har en sånn. Lite eller ingen problemer, bruker lite bensin og er ganske kvikk med 1.6. I tillegg får du en fin en for 20 000. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Mazda GE? 1.8 og 2.0 er veldig solide motorer. Desutten er Mazda kjent for å ha biler med topp kvalitet. Bør finne et ganske godt eksemplar til den prisen. Deleprisen er jo også ganske bra. 626 holder mye lengre enn mange nyere ikke-japanske biler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Her er bilde av Renulten... Er ikke verre de enn andre biler.. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg