[-PaRtY-] Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Jeg har nå fått tilbud om å kjøpe en T04B turbo med grenrør og separat WG bygd for volvo 16V. Det jeg da lurer på om det kan være en grei turbo på en b230, med mest trolig 85mm slaglengde (omslipt b23 veiv)og en forholdsvis standard 16v-topp. Eller er det noe annet jeg bør kjøpe? Tenkte og få til 400-500hk i motoren. Den skal vist være stor nokk til rundt 500hk. Specs: T04B v-trim(55,4) på comp siden o-trim(58,4) på eksos siden A/R 84 på eksos A/R 50 på comp (var litt usikker på den) 360 graders glidelager Tenkte den kunne være grei og starte med og evt. bytte ut etter behov senere. Men her inne er det vel noen som har litt mere peil på dette en meg, så jeg hører litt rundt før jeg evt. kjøper. Edit: Legger til noen bilder, så det er noe og se på. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Ingen som har noen mening om dette? Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Kommer til å funke fint på den maskinisten der den turbon der... Men du kommer muliggens til å få plunder med baktrykk når om du skal lade mye... Det problemet melder seg vel kansje rundt 420-450hk... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Ok, men hva tror du om prisen på dette? kan det være verdt 12k? Det er grenrør, wg, turbo og luftfilter. Er det noe annet jeg kan vurdere til den prisen som kan fungere bedre? Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Spørs åssen gate som følger med, hvor mye det er brukt osv... Er vel ikke den dyreste turbon som følger med, en garett sak? Men det er vel ikke en blodpris uansett, koster endel mer om du skal handle alt nytt for å si det sånn.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Det er en nyoverhalt garret turbo, gaten er vel en HKS-kopi tror jeg. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg