passat99 Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 noen som kjenner seg kjent med at passat syncro tdi 1.9 går veldig dårlig. bilen dævver ut i oppover bakker, klarer liksom ikke og trekke bilen framover. utrolig dårlig gass respons osv. hva kan det være? slitt clutch,turbo,topppakning`?? noen ideer? mvh rnm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Er jo en passeliglat bil du har fra utgangspunktet, men om den bruker olje f.eks, tyder det på at turboen er gåen. Har du hvit guffe i olja er det topp-pakningen. For å sjekke clutchen kan du stå iro med 3.gir inne, holde jevnt turtall, 12-1300rpm og slippe clutchen. Kveles bilen før clutchen er helt ute, funker den fint. Hvis ikke, er den dårlig... Kan også være tett dieselfilter, evt vann i dieselen. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Hvis den dauer ut i oppoverbakke, er det neppe clutchen. Da vil motoren ruse seg opp uten at farten øker. Er det luftmasseføler på den? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superburner Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 prøv å ta av stikkeren på luftmassemålern og se om den går bedre. gjør den det så er den gåen. evt. sjekk om staget til vakuumklokka på turboen beveger seg når du gir gass. står det stille er turbon gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat99 Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 ja har vært inne på tanken med lmm så skal se om jeg får rensa den litt med contact clean eller noe. jeg veit at clutchen er dårlig men når jeg feks drar på i 3gir og kommer opp i 3000o/min så stopper den plutselig og dra, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 turboproblem vill jeg tippe,sjekk at ikke det er hull i eller slangen til klokka på wastegaten er gåen. turboen kan du sjekke med ei vakumpumpe,eller dra i staget til wastegaten å sjekke om det beveger seg,sitter det fast er turboen kokset igjen. kan også være N75 ventil og luftmassemåler Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 turboen på passaten før 2000? hadde en tendens til å gå varm fordi oljerøret kokset seg tett.. bilen min hadde turbo bytte på 125 000 pga det. Siter - bmw 335i 86mod - vw passat 99mod 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat99 Skrevet Juni 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 da har jeg fått rensa lmm men det blei ikke mye bedre a den grunn,blei faktisk litt bedre men drar fortsatt veldig dårlig? hva er den n75 ventilen da. er ikke kin på og bytte noe turbo. hadde 2000mod polo tdi og der gikk turboen til helvette og den kostet meg 8000kr, men hvis turboen er kokset igjen vil det ikke normalt ryke mer ut av eksosen feks? eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lindurt Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 ja har vært inne på tanken med lmm så skal se om jeg får rensa den litt med contact clean eller noe. jeg veit at clutchen er dårlig men når jeg feks drar på i 3gir og kommer opp i 3000o/min så stopper den plutselig og dra, Min er akkurat likedan... kommer over 3000 o så kutter den... turboen er gåen..:word_ms Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattrroo Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Min bil hadde gåen LMM og den gikk også vesentlig dårligere ved å koble den fra. At bilen går dårligere når du kobler LMM av er ikke ensbetydende med at den virker som den skal. I og med at den går litt bedre etter at du har rensa den ville jeg fortsatt mistenkt den For diagnose av LMM: Les http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=148753 Siter 2010 BMW 123d 2006 VW Touareg R51989 Audi 90 2,3 Quattro1971 411E Variant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat99 Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 takk for alle svar, så får jeg se om det blir enten turbo bytte eller lmm? jeg får først låne en annen lmm og se om den blir bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plingo Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Har en 1.9 TDI og hadde akkurat samme opplevelsen av treig bil: dabbet av i oppoverbakker etc. Jeg renset luftmassemåleren med litt dopapir og Q-tips dyppet i whitespirit, og motoren ble som ny. Jeg renset også litt opp i luftinntaket når jeg først var inni der: fjernet litt rusk og rask og oljet en fjerbelastet ventil som var inni der og som gikk treigt, men jeg vet jo ikke om det hadde noe å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.