Gå til innhold

quattrroo

Bruker
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om quattrroo

  • Bursdag 02/15/1971

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Allroad
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Motor (eks 1.6)
    2,5 TDI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Rust?

Contact Methods

  • Bosted
    Akershus

quattrroo's Achievements

  1. quattrroo

    Seter og PKK

    Jeg har en Audi 90 2,3 1989 model som har fått en PKK mangel jeg ikke finner ut av. Det er for stor slark i seterygg. Har hatt setene ute og sjekket for løse skruer, slakke wirer ol, men finner ingen feil. Det var også mangel på utslitte glidesko i innfestning ved gulv på setene. Disse er byttet, men verksted mener fortsatt det er for mye slark i sete rygg. Noen som har noen tips om hva som kan gjøre at slark blir mindre. Eller er disse setene slik fra starten av?
  2. Feilen er funnet. Katalysatoren var potte tett........
  3. Takk for ideer, men feilinstilt register? Bilen vil vel ikke gå gradvisdårligere at det? Har sjekka det reg. reima er stram nok slik at den ikke tanner over. Har tro på tett kat, hvordan kan en sjekke om kat er tett eller ikke? Lamda og tenning sjekkes snarest
  4. Hei Har en 1990 Audi 80 Q med 3A motor som oppfører seg litt merkelig. Den går Ok så lengde den er kald, men når den blir varm så går den veldig dårlig. Får turtall opp til max 4100 rpm ved full gass og bil i fri. Har byttet plugger, fordelerlokk og rotor. Pluggledningene er bare noen år gamle. Det var en forferdlig rakle lyd i bensinfordelingssentralen, så det er satt inn en "ny" fra hoggeren. Raklelyden er borte, men den går ikke noe særlig bedre. Manglen på effekt på høyt turtall er kommet gradvis og mer og mer effekt er blitt borte. Har også målt motstanden på tempføleren og kom til ca 250 ohm ved 90 grader. Bilen starter som et skudd om det er -20 eller 30 grader ute. Starter også lett når den er varm. Noen som har videre forslag til hva som bør sjekkes?
  5. Ga selv 125000 for en 2002 S-turbo rett før jul. Gått ca 186
  6. Bilen er litt tregstarta når den er kald og har biodiesel på tanken. Trenger litt mere varme for å forenkle start (det er i hverfall min teori).
  7. quattrroo

    Glødetider

    Noen som vet om det er enkelt å øke glødetida på en 1999 1,9 TDI?
  8. Kan vel nå bekrefte at det ikke er egen påfylling til "fordelingskassa", men samme som til resten av girkasse. Dette gjelder i hverfall til min bil.
  9. Det er det jeg håper at noen kan bekrefte/avkrefte.
  10. Min bil hadde gåen LMM og den gikk også vesentlig dårligere ved å koble den fra. At bilen går dårligere når du kobler LMM av er ikke ensbetydende med at den virker som den skal. I og med at den går litt bedre etter at du har rensa den ville jeg fortsatt mistenkt den For diagnose av LMM: Les http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=148753
  11. Viskosekoblinga sitter helt bak og ikke den jeg skal fylle olje på. Det er den lille "fordelingskassa" som sitter skrudd mellom girkassa og høyre drivaksel jeg gjerne skulle ha fått fylt opp med olje igjen.
  12. det er meget mulig, er det noen som kan bekrefte det?
  13. Er det noen som vet hvordan en kan etterfylle olje på "fordelingskassa" på en syncro? Jeg finner bare tappe pluggen og ingen påfyllings plugg.
  14. Har en 1990 Passat G60 syncro med kaputt indre drivknute på høyre side. Noen som vet om leddet fra passat uten syncro passer? Og hvis så, om noen har et til overs.
  15. Jeg har en 1990 Passat syncro og har fått støy ett eller annet sted i drivlinja. Jeg mistenker lagret på mellomakselen. Lyden er værst når en bremser med motoren i nedoverbakker. Hvordan kan en sjekke tilstanden på mellomakselopphenget?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår