Gå til innhold

Ombygging av 10v typ85 motor(136hk)

Ranger emnet


"URQuattro"

Anbefalte innlegg

Skal vel i utgangspunktet holde å senke kompresjonen på denne, dvs bytte stempler eller frese de man har og så sette på en sterkere pakning, så sant motoren har underspyling av stemplene.

 

Så trenger man jo ellers av av deler som eksosmanifold, innsug, slanger, rør, dyser, innsprut, turbo, osv, osv...

 

Godkjenning kommer vel helt an på hvilken bil man velger å sette denne i og hva man klarer å diske opp av papirer.

 

Dette er noe som vil koste mye penger og arbeid kontra det å kjøpe en org 10v turbomotor, så tanken er jo egentlig bare latterlig å konvertere en slik maskin. 10VT får man tak i billig!

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få tak i en audi 200T motor og sleng den nedi. skal ikke så mye til da.

 

Jaja. Greit nok det. Men det er godkjenning jeg tenker på da. Er surt å ikke få godkjent den. Har lest et eller annet sted at du får godkjent coupe quattro med 10vt fra 100tq. Stemmer dette?

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaok, jeg skal forklare.

BT har egentlig ikke lov å godkjenne biler med større motor hvis det ikke foreligger papirer fra enten Importør (Møller for Audi) eller TÜV. En TÜV godkjenning fra tyskland kommer på ca 25000 og oppover, mens hos mølle får du bare beskjed om at de ikke har papirer på sånt.

treffer du på rette person hos BT har han mulighet for å føre opp motoren i vognkort, men han har EGENSLIG ikke lov...

Har vært gjennom dette et par ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stemmer nok det rioi sier ang godkjenning. Men en ting som kan være lur å legge fram er at det (i mitt tilfelle) bare er et sprang på 26hk ira største godkjente motor og til 10vt motoren. Når jeg forklarte det på BT så ble det hele litt lysere virka det som og jeg fikk beskjed om å dokumentere det og sende søknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det noen som veit om eller har en noe god forklarende guide på hvordan en hiver inn en slik motor? Største bekymring ligger vel i ledningsnettet? Har en stoor pappeske på loven med 10vt ledningsnett å har igrunn liten et lite problem angående hvilke ledninger jeg behøver for å få motoren til å starte og gå normalt..

Audi Coupe GT 84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår