Gå til innhold

Min nye Corolla Levin AE86

Ranger emnet


dafunk

Anbefalte innlegg

Her er min nye bil. Toyota Corolla Levin AE86. Denne fikk jeg fra Sveits, i topp stand. Denne har en 4A-GE: 1.6L DOHC EFI 16V inline four cylinder motor på 124HK og 1,5 veis LSD. Bilen har absolutt ingen problem med å komme sidelengs eller legge ringer. Jeg er SVÆRT fornøyd med kjøre egenskapene på bilen. Bilen holder seg flott på vegen. Det er faktisk en av di beste og mest behagelige bilen jeg har kjørt (HUSK BILEN ER SNART 21ÅR) helt utrolig god å sitte i (originale racing-stoler) Og faktisk har den original felgene på. Veldig skjeldne!!

 

Toyota... bra jobba:thumb

 

Neste bilde som kommer er denne Drift Rigga:driving n684056292_177894_590.jpg

1985 Chevrolet Blazer S10 2.8

1986 Toyota Corolla AE86 1.6

1988 Subaru Justy 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. denne kjøpte jeg via Need4speed.no. Der er det en til salgs. men tror ikke det er 1.6 EFI. men ta kontakt med Per Christian som eier firmaen.

 

Kansje drømmen din blir virkelighet? Det gjorde min :D

1985 Chevrolet Blazer S10 2.8

1986 Toyota Corolla AE86 1.6

1988 Subaru Justy 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil jeg si er mer strøken. bare gått 78.000 km og uten rust. Men tror d er bare 75HK eller noe i den. Men det er bare å få tak i en kompressor motor fra danmark, ta av kompressoren sett på turbo.. BANG! 200+HK :)

1985 Chevrolet Blazer S10 2.8

1986 Toyota Corolla AE86 1.6

1988 Subaru Justy 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil jeg si er mer strøken. bare gått 78.000 km og uten rust. Men tror d er bare 75HK eller noe i den. Men det er bare å få tak i en kompressor motor fra danmark, ta av kompressoren sett på turbo.. BANG! 200+HK :)

 

Det står en 4A-C-motor i denne bilen, men dette er tross alt en AE85 så det er store forskjeller så vidt jeg vet i drivlinja, bremser interiør etc. Tromler bak på denne, er ikke sikker, men jeg betviler at det er diffsperre også :(

Vi snakker om major revision om bilen skal brukes til noe annet enn vanlig kjøring.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står en 4A-C-motor i denne bilen, men dette er tross alt en AE85 så det er store forskjeller så vidt jeg vet i drivlinja, bremser interiør etc. Tromler bak på denne, er ikke sikker, men jeg betviler at det er diffsperre også :(

Vi snakker om major revision om bilen skal brukes til noe annet enn vanlig kjøring.

 

HALLO.. Den bilen der har akkurat samme girkasse som AE86, DVS at det er bare å peise nedi en 4AGE (RWD/RWD konvertert)

 

Understellet regner jeg med er det samme. Og bakakslingen er samma, bare uten sperrediff og skivebremser. Dermed kan man bare kjøpe seg en aftermarket sperrediff.

 

plusset er at de er MYE billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår