Gå til innhold

Mye rust på Vw Golf 1?

Ranger emnet


iCandi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt litt på å kjøpe bil nå. Den skal være billig, helst ikke over 10000. Har veldig lyst på en cab. Vil også regne med å legge inn noen timer på den, men er ganske ny i dette miljøet. Lurte bare på om det er mye rust på disse bilene? Og i såfall hvordan behandles det? Takker på forhånd.:hailvw

PHOTOSHOP VETERAN

http://www.takinkroop.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i utgangspunktet ikke du bør kjøpe en Golf 1 hvis du ikke vet hvordan man behandler rust.

 

På en annen side, det er aldri for sent å lære. Overflaterust tar du med pusseskive på en vinkelsliper eller en sandblåser (for eksempel på overflaterust under eller innvendig, sandblåser er eneste måte å få vekk all rust på), dersom det er hull er det kapping og sveising som gjelder. Gjør du noe annet holder det aldri.

 

De fleste Golfer må jobbes endel med, men det sier seg selv at en '83 vil være i bedre stand enn en '74, med samme bruk. Det er jo mye som kan skje med en Golf, mer enn karosseri og rustmessig, der de generelt er mye bedre enn japanske biler fra samme tidsperiode. For å si det slik, jeg har sett '78-modeller med mindre rust enn hva jeg hadde på min '91 Daihatsu.

 

Men generelt sett, ja, det er endel småfeil og rust på Golf, husk at nyeste modellene er jo tross alt 23-24 år gamle, mens de eldste tross alt er veteraner.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge 82 og 83 mod. Einserne mine er i bedre stand, mtp. karroseri, enn min 92 mod. Sierra Cosworth.

 

Om du vil ha Einser-prosjekt har jeg et 95% rustfritt karrosseri du kan få kjøpt. Si i fra om du er interessert :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem er ikke så veldig galne i forhold til alder. rusten kommer ofte i støtdemper torn,gulv og kanaler. det er enkelt å fikse egentlig(pga at det gjør ikke noe om det ser ræva ut, viser jo ikke uansett) et godt tips angående gamle biler er å bruke et par lag med lakkrens får å få vekk ruheten i lakken som kommer når dem står noen år uten å bli polert. polere den opp å legge på lakk sealer. dette koster deg 500kr på en bilextra butikk og gjør at du slipper mye overflaterust de nermeste årene. ru lakk samler dritt salt og surt nedbør å ruster, ny polert bil er glatt å vannet renner av bilen enkelt å greit. kjøpte selv en gti ener sist sommer å skal begynne å fikse på den nå denne sommeren, utrolig billige deler til disse bilene å hvis du kjøper en haines reprasjonsbok kan du gjøre det meste selv med litt biltema verktøy og noen gode bukker til å sette under bilen.(jeg er biloppretter å jobber med biler) men vet at å reparere på golf 1 er ganske enkelt for enhver hvis de bare vil selv. golf 1 gti bruker lite bensin til å være en gti hvis du passer bare skifter luftfilter og besninfilter. pass på når du kjøper en golf 1 at bilen ikke trekker unormalt til en av sidene når du kjører. mangen har kjørt i fortauskanter å over kanter og fått skader på gamle bakakslinger. vær også litt kritisk til girkassen pga de pleier ofte være "godt brukt" å veldig slerkite. håper du finner deg en fin golf 1 gti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem er ikke så veldig galne i forhold til alder. rusten kommer ofte i støtdemper torn,gulv og kanaler. det er enkelt å fikse egentlig(pga at det gjør ikke noe om det ser ræva ut, viser jo ikke uansett) et godt tips angående gamle biler er å bruke et par lag med lakkrens får å få vekk ruheten i lakken som kommer når dem står noen år uten å bli polert. polere den opp å legge på lakk sealer. dette koster deg 500kr på en bilextra butikk og gjør at du slipper mye overflaterust de nermeste årene. ru lakk samler dritt salt og surt nedbør å ruster, ny polert bil er glatt å vannet renner av bilen enkelt å greit. kjøpte selv en gti ener sist sommer å skal begynne å fikse på den nå denne sommeren, utrolig billige deler til disse bilene å hvis du kjøper en haines reprasjonsbok kan du gjøre det meste selv med litt biltema verktøy og noen gode bukker til å sette under bilen.(jeg er biloppretter å jobber med biler) men vet at å reparere på golf 1 er ganske enkelt for enhver hvis de bare vil selv. golf 1 gti bruker lite bensin til å være en gti hvis du passer bare skifter luftfilter og besninfilter. pass på når du kjøper en golf 1 at bilen ikke trekker unormalt til en av sidene når du kjører. mangen har kjørt i fortauskanter å over kanter og fått skader på gamle bakakslinger. vær også litt kritisk til girkassen pga de pleier ofte være "godt brukt" å veldig slerkite. håper du finner deg en fin golf 1 gti!

 

Jeg skal tenke på det ja! Er også optimistisk når det gjelder rust:D Har tenkt til å gjøre det jeg kan selv.

PHOTOSHOP VETERAN

http://www.takinkroop.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har tenkt litt på å kjøpe bil nå. Den skal være billig, helst ikke over 10000. Har veldig lyst på en cab. Vil også regne med å legge inn noen timer på den, men er ganske ny i dette miljøet. Lurte bare på om det er mye rust på disse bilene? Og i såfall hvordan behandles det? Takker på forhånd.:hailvw

 

Jeg har en cab tilsalgs....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye? Pris er altså egentlig det som betyr mest akkurat nå!

Til photoshop modden: Vet at det er en 2'er men det er typer felger og lakken som beskriver min fremtidige bil!

 

Kommer an på om du tar den sånn den står eller skal ha den kjørbar... er en 1.5 1982 mod.

Send pm for mer info

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår