Gå til innhold

politiradio

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Noen som har råd og tips om hvor man kan få kjøpt og hvilke typer politiradio/jaktradio som er bra, og hva som ikke er verdt å se på en gang.

Hadde vært greit med en med mange kanaler, og som fanger opp all radioaktivitet innen en viss radius rundt deg.

Så hvis du er ute å kjører, og det blir snakket om deg på radio(som det blir gjort til tider), så hadde vært fint å hørt det, så man har en sjangse til å komme seg unna før politiet begynner å forfølge deg.:fuckme2:

Laserscanner/whistler ser ikke ut til å fungere noe særlig.

hadde tenkt å betale 2-3000 for en skikkelig radio.

 

Hadde vært veldig greit å ha.

 

Alle innspill er hjertlig velkomne.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kammerat har en som han gjerne setter på på sene helge-kvelder i byn når vi sitter og skravler! :) Funker fjell det ;) Eneste er at det er jo så dårlig mikrofon og greier at det høres like godt som stemmen på gamle nsb-tog, men det er helt likt i en politi-bil så regner med at de ikke får gjort noe med det..

 

 

Men: politiet skal legge om all radio-aktivitet til kryptert signal, så hvor lenge du kan få brukt radioen du evt kjøper deg vil jeg ikke garantere. Sist jeg hørte så hadde de allerede begynt med den konverteringa av radioene... =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"umulig å avlytte" er nok langt fra sannheten...

Eneste måten jeg kan tenke meg som er umulig å avlytte er hvis de holder kjeft:)

Vanskelig derimot, er noe annet... går ikke lange tiden så viser det seg at det kan avlyttes ved bruk av en gammel kasettspiller med på sveiset parabol inpakket i sølvfolie...

de tror de finner noe som er avlyttingssikkert, det de gjør i realiteten er å kaste våre penger ut av vinduet:s

men men... vi får se:)

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Umulig' er bare et annet ord for vanskelig, som du sier.

 

Men la oss si det slik. Med den hardeste krypteringen tilgjengelig, kan organer som National Security Agency (NSA) i USA dekryptere det. Men det vil være etter enten flere timer, eller et helt døgn. Og da er radiosamband ganske irrelevant. :P

 

Så nei, det er ikke umulig. Men det er veldig vanskelig, og veldig upraktisk.

 

Nå blir det selvfølgelig neppe snakk om den typen kryptering. Dersom de vil benytte kryptert samband, som ikke er direkte umulig å få tak i, vil nok systemet politiet vil benytte kanskje kunne dekrypteres i samtid. Men tvilsomt med utstyr du får kjøpt på det åpne markedet, og det vil trolig være ganske dyrt. :p

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok et tidsspørsmål før det kommer noe skikkelig goodie på markedet :D Det er ofte slik ,da 10 stk vil holde noe for seg selv, og 1 milliard vil finne ut av det. Da blir ting vanskelig å holde for seg selv til slutt ;)

 

Jeg avbrøyt kjøpet mitt av p-radio etter at dette nye systemet nå har begynt å tredd i kraft (muligens ikke i alle distrikt ennå).

 

Må støtte seg til GPS ulere og jammere i mellomtiden..

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste vil jo bare være og, kort og godt, få tak i en radio fra politiet ;) Altså en av den nye typen!

Tviler egentlig på at det tar lang tid før denne typen radioer kommer på markedet, dyre i begynnelsen, men prisen synker nok fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men la oss si det slik. Med den hardeste krypteringen tilgjengelig, kan organer som National Security Agency (NSA) i USA dekryptere det. Men det vil være etter enten flere timer, eller et helt døgn. Og da er radiosamband ganske irrelevant. :P

Bare et lite problem med det der, politiet kan ikke forandre dekrypteringa hele tiden, altså samtalen blir dekryptert på en måte og så avkryptert eller hva det heter på samme måte hele tiden.

 

Så når man har knekket oppskrifta så er det "bare" å lage det til en chip som bruker oppskrifta hele tiden og da har man i teorien laget en mottaker som politiet ville ha brukt når dette kommer for bruk.

 

Tror det blir noe ala en mye mer moderne utgave av Enigma maskinen.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Jeg har en Quansheng 2veis 5W radio som jeg begynner mye i jobbsammenheng. Da med krøllpropp i øret. Funker som gull, nesten som å lytte til mobiltelefon. Også sykt god rekkevidde. Disse ligger på rundt 2 lapper for radio og bordlader.

 

Er også ganske kult med 2veis i motsetning til scanner, da du kan prate på egen frekvens til andre kompiser i andre biler.

 

Men har lisens på denne jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår