VOLVO 1983 Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Hei! Som tittel sier så lurer jeg på hvordan det går å bruke en 405 Topp fra en b23E, 240GLT motoren på en b230FT fra 940TURBO? Har Tilbud om en 405 Topp... Hvor mye er en 405 Topp verdt? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 funker fint det,men ville heller satt på en 531 topp. 405 toppen er jo til b2x motorene. sjelden en monterer deler som er MYE eldre enn selve motorn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 rundt 1000 lappen tenker jeg.. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Bare og montere det, eneste forskjellen på 405 og 531 er vel at kjølekanalene er noe forskjellig... Eneste som ser litt dumt ut er dysene som må stå i toppen og helt flatt toppdeksel... Men alt i alt er dettte et bra alternativ kontra 530 topp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 dyseplasseringen er jo temeli optimal når de står i toppen da. spyler jo rett på ventil talerknen..i tillegg er det enkelt å kjøre med dobble dyse sett;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Men er ikke dysene som er laga for å stå i toppen, beregna for et mye høyere bensintrykk? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Men er ikke dysene som er laga for å stå i toppen, beregna for et mye høyere bensintrykk? De er i tillegg mekaniske. må ha 405 ifra b23et skal en slippe de.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.