Gå til innhold

Mellomaksling til 550hk. Stiv eller 2 delt?

Ranger emnet


donflaem

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere gutta som har mye hk bruker av mellomaksling. Oppsettet mitt er vell rundt 550hk så da holder det vell ikke med orginal mellomaksling lenger.

Var å snakka med gkn drivlinje i oslo å han kunne levere aksling til 7900 pluss moms.

Han påstod også at jeg ikke kunne kjøre med stiv mellomaksling på volvo men måtte ha 2delt al'a orginal designet derfor den dyre prisen.

HVORFOR?

Det er da mange andre med andre bilmerker som kjører med stiv aksling, hvorfor fungerer dette ikke på volvo, han påstod at det ble vibrasjoner i bilen av det.

 

Råd motas med takk.

 

Mvh Kristian.

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er om akslinga blir for lang, da tåler den ikke turtal...

GKN lagde aksel til meg, den blei 142cm lang og i ettertid fikk jeg vite at den blei for lang pga turtallet så derfor må jeg ha 2 delt nå... Jeg sveiste om hele tunellen på bilen for å få plass til den, kunne bare glemme å ha org tunell på bilen min ihvertfall..

 

Men er jo grommest å ha hel om den ikke blir for lang og ikke tar oppi tunellen når du fjører maks ned...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel att du må ha en girbox med splains, ellers stuker du motor og girbox fremover når bilen fjærer.

 

har 550hk og 730nm i min kjører med gateslicks. helt standard M47 mellomaxel og oppheng. fungerer fint det.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, seffølgelig må du ha splines ut av kassa... Hehe

Problemet med org greiene er at opphenget har en tendens til å ryke litt for ofte, veldig mange syn på akkurat detta men..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delte mellomaksler er lettere å balansere for høy hastighet. hele aksler tåler mere.

 

Har ikke noe med at dem er enklere å ballansere, hele akseler tåler rett å slett ikke høyt turtal, når dem sviver fort nok så får dem en hoppetau-effekt...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe med at dem er enklere å ballansere, hele akseler tåler rett å slett ikke høyt turtal, når dem sviver fort nok så får dem en hoppetau-effekt...

 

Sånn som jeg ser det er det to sider av samme sak og det er akkkurat det du sier jeg mener.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kryssa som blir problemet etter mellomakselopphenget.

Vet ikke om 940 oppheng og litt grøvre kryss kan være løsningen jeg?

 

GKN har sendt meg oppheng til ei V8 beist med poly som jeg skal modde på....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår