Gå til innhold

Noen gromme 240'er til sommertreff??

Ranger emnet


espen_mg

Anbefalte innlegg

hørtes jo helt greit ut med så sjuke tall..

 

Var gode tall ja, veldig mye moment! Kommer til å gå fælt! Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Håvard bremsa 666hk og 818nm på 2kg og E85 med stigende kurve, hadde 500nm på 3500rpm og 700nm på 7000rpm, så kurva var grom...

Raymond bremsa 636hk og 749nm på 1.7kg og E85, her var turbon tom...

 

Begge to er 16V maskinister med Autronic SM4 og CDI tenning fra autronic. En 500R boks pr motor... Bremsa hos Vidar på VS Motor, Trøgstad...

 

Mener bestemt Håvard bremsa på 109oktan Donald Duck bensin, men det er nå så! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener bestemt Håvard bremsa på 109oktan Donald Duck bensin, men det er nå så! :D

 

hmm, sikker på at han ikke fyrer på vann? Er sånn damp motor detta seru...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr det at turboen var tom?

Noe jeg ikkje har fått med meg?

 

Mvh

 

At den ikke leverer mere luft.... Begynner å byggebaktrykk eller at kompressor delen ikke greier å levere mer.. Som et eksempel heter turboer f eks T58, T61, T66, T72 osv... Det er antall mm på inprellene i kompressordelen og da veit du hva de leverer til forno..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den ikke leverer mere luft.... Begynner å byggebaktrykk eller at kompressor delen ikke greier å levere mer.. Som et eksempel heter turboer f eks T58, T61, T66, T72 osv... Det er antall mm på inprellene i kompressordelen og da veit du hva de leverer til forno..

Forøvrig klarte vi vell ganske mye på d forholdsvis lave ladetrykket (1.7bar) til at d var en SPR60.

636hk/750nm er ikke fy skam i gammel volvo ;-) Da snakker vi Raymonds motor på E85. Min blei bremsa på Sunoco GT PLUS 109 okt sia jeg ikke hadde store nok dyser/suppesystem til E85. Sunoco GT PLUS er egentlig sugemotor bensin til vri åttere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår