hodetunderarmen Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 skulle bytte bremseklossene bak på min golf 99 mod, men klarte ikke å presse inn stemplet på caliperen. Er det noe triks får å få stemplet inn igjen? hørt at noen må skrus tilbake! noen som har peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hodetunderarmen Skrevet Oktober 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Ingen som har peiling. var sikker på at det bare var syl-skarpinger her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Sitat Originally posted by hodetunderarmen skulle bytte bremseklossene bak på min golf 99 mod, men klarte ikke å presse inn stemplet på caliperen. Er det noe triks får å få stemplet inn igjen? hørt at noen må skrus tilbake! noen som har peiling? Det finnes spesial verktøy til å presse inn igjen stempelet igjen! Du kan bruke en rørtang eller noe også, vri stempelet rundt samtidig som du presser det inn, det skal funke men tar litt tid! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hodetunderarmen Skrevet Oktober 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 har prøvd i dag, men det er litt vrient. føler at jeg ikke klarer å holde press mens jeg skrur inn. vil stemlet sige ut om jeg stopper innimellom? må jeg lette på lufteskruen, eller vil vesken gå tilbake i beholderen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Hvis det er noen utsparinger på toppen av stempelet, kan det funke å bruke nebbtang/leatherman. Åpne opp tanga, sett nebbet i utsparingene, og press som f mens du prøver å skru. Den teknikken har jeg brukt mange ganger. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hodetunderarmen Skrevet Oktober 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 ok må prøve det. presse mens jeg skrur, men jeg må skru "inn".¨jeg mener, jeg kan ikke skru fram og tilbake om du skjønner? forresten trenger jeg å åpne bremseveskenippelen?(håper jeg slipper det da!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 noen kan man bare skru rett inn, men det har du vel prøvd...? Ellers kan dem ofte vere ganske tunge, så du kan jo prøve større tang, jeg bruker en enorm en til dette.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hodetunderarmen Skrevet Oktober 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 prøvde å skru uten press på med ei rørtang, men den gikk ikke inn, så jeg må nok holde press på samtidig. måtte klipe ganske hardt da jeg dreide rundt stemplet. måtte du åpne på lufteskruen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pero01 Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Noen som kan forklare hvordan man skifter bremseklosser bak på en VW Golf 2005 mod comfortline ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Hva jeg gjorde på en passat: - Ta av calipern - løsne lufteskruen - Ta vekk gamle bremseklosser - Klemme inn stemplene - Sette inn nye bremseklosser - Montere caliper - Skru fast lufteskrue - Fyll etter med bremsevæske Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Hvorfor løsne luftenippel? Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Fordi det er lettere å dytte bremsevæske ut den, enn å dytte det opp i tanken(spør du meg) :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Kjøp deg biltema verktøy art. nr. 19-234 - Brukes til å skru inn bremsestempel i bakre calipper på de fleste VW/Audi. Den er verdt hver krone.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 og åpne lokket på bremseveskebeholderen! Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg