Gå til innhold

Fisk1's "Rallystuk"-323

Ranger emnet


Fisk1

Anbefalte innlegg

Hallo! :)

Nå er det allerede rukket å bli en stund siden jeg kjøpte meg bil, så er på høy tid å begynne å gjøre noe. Setter opp denne posten nå slik at de som vil kan følge med på det som skjer...

 

For noen måneder siden kjøpte jeg min søte, røde Mazda 323 LX fra 1994.

Bilen hadde stått vinter'n over, og var nå klar for en ny eier. Prisen lød på 20 lakser, og jeg slo til fordi jeg var lei av å gå og lete etter noe å kjøre. Sertifikatet hadde jeg jo i desember 2006, så...

Kjerra virka driftsikker og bensingjerrig, pluss at jeg aldri har hørt noe særlig groms om Mazda, så jeg tenkte hvorfor ikke, og slo til.

Vel hjemme fikk kjerra æresplassen bak huset, og planer for hva som skulle skje begynte å spire. Etterhvert kom russetia og div snikende, så bilen er for øyeblikket meget original!

 

Nylig har jeg fått mer og mer smaken for en idé som kom opp ganske tidlig; å få på rallylooken!

Her er ei lita liste jeg har laga meg over ting jeg kunne tenkt meg å få til når penga og tida strekker til:

 

- Sportseksos + luftfilterkit (montert og fungerer utmerket!)

- Sportsseter, typer Recaro etc...

- Ratt i rallystil eller lignende

- Hvite blinklys og hjørnelykter foran

- Skvettlapper i ekte rallystil

- Litt stereo (ny spiller med MP3, og høytaleroppgradering)

- Målere i A-stolpe(ne)

- Nye felger og dekk, muligens hvite rallyfelger...

- Lakkere opp igjen bakluka og deler av venstresia, har fått seg en smell en gang og ikke blitt lakkert av noen proff, akkurat...

- Tusenmetere i front

- Detaljelakkering

 

Det er det jeg kom på nå, om noen har forslag etc. er det bare å komme med det. :)

 

Bilder kommer etterhvert, har utrolig ikke fått somla meg til å ta noen bra bilder enda. =/

Antar jeg har vært for opptatt med å kjøre og kose meg, er veldig fornøyd med bilen!

 

Håper noen har tro på dette, innspill settes pris på.

Følg med i fremtiden!

 

- Fisk1

(posten er kopiert direkte fra MazdaOGN-forumet, gadd ikke skrive en ny. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du får litt det samme som meg, som ikke helt klarer å bestemme meg for gatebil eller rally. ;) Senket, og med OZ-kopi felger. Du skriver ikke hva slags felger du har? ta en titt på prosjektet mitt, noe slikt burde jo kle din bil også. De er tross alt ikke så ulike.

 

Hehe, ja, vi er inne på noe av det samme. Du har nå et kjøretøy av et litt annet kaliber men. ;)

For tiden er det helt originale Mazdafelger både på sommer- og vinterdekka, så jeg er på leting etter noe nytt ja. De felgene du har er jo egentlig midt i blinken da! :)

Hvor mye betalte du for dem med dekk på da? Forslag til profil og slik på dekka? Jeg er ikkeno god på sånt... =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, vi er inne på noe av det samme. Du har nå et kjøretøy av et litt annet kaliber men. ;)

For tiden er det helt originale Mazdafelger både på sommer- og vinterdekka, så jeg er på leting etter noe nytt ja. De felgene du har er jo egentlig midt i blinken da! :)

Hvor mye betalte du for dem med dekk på da? Forslag til profil og slik på dekka? Jeg er ikkeno god på sånt... =/

 

Ja, de gjør seg ganske godt. Og om motoren er av forskjellig kaliber, er det da ingenting i vegen for å se ut som en liten rallyperle uansett! :)

Felgene stod på når jeg kjøpte bilen, og jeg har så smått tenkt å bytte dem ut. Jeg har bare et par andre ting som er litt før i prioriteringslista. Det er vel 17x7.5", med 205/40 dekk på.

Trondelond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de gjør seg ganske godt. Og om motoren er av forskjellig kaliber, er det da ingenting i vegen for å se ut som en liten rallyperle uansett! :)

Felgene stod på når jeg kjøpte bilen, og jeg har så smått tenkt å bytte dem ut. Jeg har bare et par andre ting som er litt før i prioriteringslista. Det er vel 17x7.5", med 205/40 dekk på.

 

Du sier noe der... :)

Hm, ja, det høres jo for så vidt ganske bra ut da... Ikke interessert i å selge dem billig til meg? :P

Lurer på om 17" går bra under buene på 323'n, sitter jo 13" der nå. Fælt å se på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der... :)

Hm, ja, det høres jo for så vidt ganske bra ut da... Ikke interessert i å selge dem billig til meg? :P

Lurer på om 17" går bra under buene på 323'n, sitter jo 13" der nå. Fælt å se på...

 

Jeg kommer nok til å legge dem ut for salg her i så fall, men noen upris blir det neppe. Jeg er ikke så flink til å gjøre bra dealer på sånt. :P Blir så lei av å vente på budrundene at jeg bare selger. hehe

Trondelond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å legge dem ut for salg her i så fall, men noen upris blir det neppe. Jeg er ikke så flink til å gjøre bra dealer på sånt. :P Blir så lei av å vente på budrundene at jeg bare selger. hehe

 

Hehe... ^^

Det høres bra ut! Får holde øya oppe, eller hvis du gidder, så kan du jo gi meg et pling om de skal selges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mindre deler i omløp her skal du se. 17" går glatt på 323`en din. 18" burde også. Ca alle med GTX/GTR har 17", enkelte har 18".

Uansett så passer nok ikke GTI-R felger på 323`en din. GTI-R har 5x114,3 hvis jeg ikke husker feil. Din har 4x100.

Frontfanger koster en hel del hvis du skal handle ny. Ikke lett å komme over brukt.

I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke

-03 Mazda 6

x93 Mazda 323 GT-R

x91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår