Gå til innhold

Bilen med mest hk for 30.000kr?

Ranger emnet


glennare

Anbefalte innlegg

Saab 900 turbo er en grom bil, skal helt klart vurderes =)

 

Okei, men husk kriteriet ditt. Mest mulig hk for minst mulig penger. Siden jeg er saab-fanatiker vet jeg en hel del om hva som ryker på disse bilene, og lista er ikke så veldig kort, selvom Saaber er kjent for å være "skuddsikre". Poenget med denne posten er å fortelle deg at uansett hvor skuddsiker bil du velger, og med mange år og mange hester, så vil ting ryke. Dette kan fort bli ganske dyrt hvis du ikke kommer deg i et miljø der folk har peiling på den bilen du velger. Jeg vet blant annet at Saab har ganske svake girkasser i forhold til hk/moment, og at det koster noen tusen for et girkassebytte. En forsterket girkasse kan komme opp i priser som dobler verdien av bilen din..:) Slike ting gjelder alle merker. gamle spreke biler er som regel hardt kjørt, har frynsete historie og som regel mange slitedeler som må byttes, UANSETT merke. Jeg vil uansett ønske deg lykke til, er få ting man lærer mer av enn å kjøpe en gammel bil, ødelegge den, skru den sammen igjen og ødelegge igjen:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lancia Thema Turbo. superbillig med gode trim-muligheter

Chevy Caprice, kjøp en med defekt motor (bil til ca. 10.000) og finn en trimma 350 v8 og sleng nedi

 

Man for også utollet bmw 750i V12 til 20.000 kr

 

Lancia er uaktuelt,

bmw ikke umulig

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men husk kriteriet ditt. Mest mulig hk for minst mulig penger. Siden jeg er saab-fanatiker vet jeg en hel del om hva som ryker på disse bilene, og lista er ikke så veldig kort, selvom Saaber er kjent for å være "skuddsikre". Poenget med denne posten er å fortelle deg at uansett hvor skuddsiker bil du velger, og med mange år og mange hester, så vil ting ryke. Dette kan fort bli ganske dyrt hvis du ikke kommer deg i et miljø der folk har peiling på den bilen du velger. Jeg vet blant annet at Saab har ganske svake girkasser i forhold til hk/moment, og at det koster noen tusen for et girkassebytte. En forsterket girkasse kan komme opp i priser som dobler verdien av bilen din..:) Slike ting gjelder alle merker. gamle spreke biler er som regel hardt kjørt, har frynsete historie og som regel mange slitedeler som må byttes, UANSETT merke. Jeg vil uansett ønske deg lykke til, er få ting man lærer mer av enn å kjøpe en gammel bil, ødelegge den, skru den sammen igjen og ødelegge igjen:)

 

mvh oddi

 

sant så sant, jeg driver og utdanner meg bilmekker så går nok bra selv om jeg får en sikkelig skrubil =)

Takk for tippset!

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab med snurre går heller ikke dårlig og tåler jo alt...

 

Korrekt! Saab 9000 er gode komfortable biler med masse ustyr. Turbo utgavene går veldig bra, og det skal ikke mye til for og krabbe over 200 hk som tidligere påpekt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs bare ved hvilket turtall du ønsker hestene dine.

Ikke noe problem å få en liten billig frityrkoker med mange ponnyhester, men du må huske at disse er gjemt oppe ved 7000rpm ;)

 

Gå heller litt etter volum så har du islanske hester som kan også kan trave og levere hestene sine på lavere turtall noe som ofte er mer økonomisk.

 

Nååja, er nok billigere å jage en ricer på 7-8 rpm som har 1.6 liter eller no, en å jage en V8'er på 4.5 liter på 4-5 rpm..

 

Virker som gutten er ute etter noe som går fælt, og da blir det nok en "turtallsperre, gir, turtallsperre gir" effekt under akselerasjon. hehe

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååja, er nok billigere å jage en ricer på 7-8 rpm som har 1.6 liter eller no, en å jage en V8'er på 4.5 liter på 4-5 rpm..

 

4-5k rpm på en v8er er jo maksturtall nesten da.

en v8er trenger jo ikke så mye turtall for å gjøre nytte for seg noe en rice trenger.

Har hvertfall erfart at ved langkjøring så er en nyere V8er med campingvogn rimeligere ved variert kjøremiljø da man ikke må tyne motoren så på turtallet hele veien

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det førstebil du er på utkikk etter vil jeg ta på meg rollen som "ansvarlig forumbruker" og påpeke at du bør kjøre en stund med en litt halvslapp bil før du hiver deg rett på en bil med 200 hk (eller 150 for den saks skyld) med fersk lapp.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5k rpm på en v8er er jo maksturtall nesten da.

en v8er trenger jo ikke så mye turtall for å gjøre nytte for seg noe en rice trenger.

Har hvertfall erfart at ved langkjøring så er en nyere V8er med campingvogn rimeligere ved variert kjøremiljø da man ikke må tyne motoren så på turtallet hele veien

 

nja, kommer an på motoren det da. kan dra dem til 8000 og, men da er den ikke orginal :P

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår