bjørn Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Må lage meg noen nye trykkrør så jeg var på torshov og kjøpte en meter med 3" eksosrør (ikke rustfritt), men nå sitter jeg her og lurer på et par ting.. For det første er det kanskje ikke noe vits med 3" rør (selv om kjøleren har 3" inn/ut) og kanskje jeg skulle kjøpt rustfrie rør? Noen som har noen tanker om fordelen/ulempen med 3" vs. 2,5"? Eller om rørene vil kanskje korrodere innvendig og gi fra seg noe partikler av noe slag over tid? (Vil jo selvsagt male de utenpå) Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Ang 3 toms vs 2,5 så leste jeg noe på tpc forumet... Der kom døm fram til att 2,5 var bedre enn 3 tom. 3 tom gav mere turbolag pga større volum (mere luft må til). 2,5 tom er vel lettere å dra også, da de er fysiskt mindre. Gå for 2,5 tom rustfritt du, jeg kjører med det på min og vet mange andre gjør det også. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Trur du ikke greier å merke noe forskjell på lagg om du har 2.5" eller 3" men, jeg gjorde ihvertfall ikke det... Det som er normalt er å bruke den dimmen du har ut av turbon på turbo sia og den dimmen du har inn på spjeldet på den andre sia... Da slepper du å bruke masse overgangsmuffer å styr... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 d som er sikkert er vertfall at du ikke trenger 3" så lenge du ikke har 500 hk elns. 2,5" er jo fysisk mindre og så får du ikkje så "buldrete" lyd vil jeg tro. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 d som er sikkert er vertfall at du ikke trenger 3" så lenge du ikke har 500 hk elns. 2,5" er jo fysisk mindre og så får du ikkje så "buldrete" lyd vil jeg tro. hmh bare min turbo som ikke buldrer eller? :p eksos du tenker på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Hvordan bøyer man trykkrør? Se f.eks her: Bøyd, ikke sveiset! Hvordan? Skulle gjerne hatt dette ettersom jeg tenkte å sveise inn dumpen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Ta den dimensjonen som passer best for deg.... Det som er mest fornuftig med tanke på overganger og plass! HAr selv 2" fra turbo og 2,5" etter cooler! Og det funker helt fint! Så det har ikke så mye å si! Teoretisk så er det sikkert noe å hente på korekte rørdimensjoner etter effekt.... Men dette har vi jo diskutert før, og det ble jo litt av en diskusjon! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Ja jeg husker den der nm... hehe... Men det samme var oppe på TPC forumet og der kom døm fra til noe halvveis lurt. Siden det er endel mere folk med mye kunnskaper om trimming der så kom døm fram til noe. Og det var att 3 tom ikke hadde noe for seg under 1000hk. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 and here we go again. du merker IKKE forskjell på 2.5" og 3" trykkrør! har selv testet og erfart! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Jeg skal kjøre dual 2.5" frem til IC og så 3" utløp på motorsiden. Men det er pga. utløp på turboer vs innsugs.. (3" innsug). Jeg får jo da seff også problemet med at LMM er 3", som betyr jeg må ha 2 x Y rør, for å koble alt sammen. Hver eneste skjøt, overgang, m.m. gir vel litt restriksjoner, men er vel neppe nevneverdig. Kjør på den dimmen bilen har org.. større rør => mer vekt Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 De trykkrøra på bildet over er vel std rør til 230et? ligner i allefall fælt det på innsugssia... Fant den topicen om rør på tpc forumet. Det var viktigere å ha pene bøyer og sånt enn å ha grove rør. Var egentlig viktigere å tenke på fløde i spjell, IC osv før røra hadde noen betydning. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Hvordan bøyer man trykkrør? Se f.eks her: Bøyd, ikke sveiset! Hvordan? Skulle gjerne hatt dette ettersom jeg tenkte å sveise inn dumpen.. Du kjøper jo bend og rakrør og tigger dem sammen.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Correctamundo... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 AC^: Har vi noen felles bekjente som kan fikse dette eller? De røra på bildet jeg la ut ser da ikke ut som er gjort en dritt med!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 tigsveise rør, med orntlig tilsats/strøm osv, og ikke minst en dyktig sveiser, så sliper du sveisen, og høyglanspolerer eller lakkerer, så ser det ut som et helt rør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.