Mort1 Volvo 4 life Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Heisann,Ja som tråden sier..Noen som vet hvor? Har kjøpt truetrack fra summit racing,men den gjør ikke noe nytte av og ligge på stuegulvet;)Kansje noen på forumet som vil tjene noen kr?Trenger oxo noen dyser,R eller cossi...noe som gir "suppe":) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokungen Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 hei du. satte inn truetrack i min turbo volvo. det er simpelt. løsne opp slik at du kan dra akslingene litt til siden ut av diffen . åpne lokket skru av lager bukker jekke ut diffen. presse på nye lager på true track diffen husk skims under lagra innerst, skru over det store tann hjulet som sitter på gamle diffen,husker ikke hva det heter i farta hehe. når det er gjort er det bare å putte tilbake og skru til lager bukker med riktig newton. også sette sammen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 på skolen i fjor var det en som kom ned til oss å fikk oss til å gjøre de.. så kunne jo hørt med kjøretøy på nærmste skole? Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 det er ikkje en simpel jobb viss den skal gjerast skikkelig. lagera må ha rett forspenn, og pinjongen må ta rett på kronhjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokungen Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 gikk helt fint hos meg . har kjørt i over 1 år nå uten en lyd . så vidt jeg så er det ikke justering av pinjong så lenge du ikke tar den ut . brukte drøy 4 timer ut og inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740jan Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 pris på truetracken vs detroit locker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 det er ikkje en simpel jobb viss den skal gjerast skikkelig. lagera må ha rett forspenn, og pinjongen må ta rett på kronhjulet. Forspenn? Shimsene ligger innfor lagrene i Volvo akslinger. Dvs. at den kan kun stå på en plass. Og hvis man har ei aksling som er i god stand, kan man bare flytte over solhjul, shims og lagre på den nye diffen. Så er jobben gjort. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Forspenn? Shimsene ligger innfor lagrene i Volvo akslinger.Dvs. at den kan kun stå på en plass. Og hvis man har ei aksling som er i god stand, kan man bare flytte over solhjul, shims og lagre på den nye diffen. Så er jobben gjort. problemet er at det alltid er noe avvik, med mindre man har uhyre flaks. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Jeg prøvde å putte inn en volvo lsd sperre i akselen min og det funka fint helt til jeg prøvde å kjøre. Rista i dura i hele bilen pga forskjellig shimsing. Det er nok lurt å få noen som kan det til å shimse og måle opp riktig Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Man kan jo bare prøve, og grovsjekke om pinjongen og solhjulet treffer någenlunde riktig med f.eks engineers blue :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 engineers blue? er det som plastic gage? kan bruke sigarettpapir og, har høyrt om vanlig a4ark men de blir del for tjukt?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Engineers er en slags tykk olje, blåfarget. Brukes for å se avstand på deler av metall blandt annet. Har aldri hørt om at sigarettpapir brukes til slikt, skjønner ikke hvordan man kan se noe utifra det. Engineers Blue: Slik skal det se om om pinjongen treffer riktig. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Det beste er å betale en eller annen sort for å ta jobben. Koster deg et par hundre, men det er jo ingen vits å ødelegge diffen pga. feilmontering og da ha tapt mange tusen kr... min tanke iallefall Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Sier meg ening der dabutcher,Er litt for jævlig og vrake diffen FØR man får slitt ut noen dekk:) 740jan:Er ikke sikker på pris på detroit locker,men min ga jeg 512$ for.Ca 3200kr,hvis ikke jeg tar helt feil på kursen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Det som er viktigst er at du har rett tannklaring (0,13-0,18mm) og att inngrepet er rett.. Så lenge det er litt forspenn og det går å få det sammen så er det greit, dette sliter seg til uansett. Euro bla tar seg på dette for en høvding og ei het natt eller noe. Affen tar rundt 1500kr mener jeg. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg