Gå til innhold

"Ny" bil, Citröen ZX 1,9D


Practiq

Anbefalte innlegg

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har bare blitt mer og mer forelsket i de bilene der :)

Ble litt lei meg når jeg så bildet av den ødelagte fronten ja :(

 

Men er det noe nytt med din bil da, Practiq? :)

 

Nja, litt dårlig med tid om dagen.. driver å selger en annen bil osv..

 

Men driver da på så smått med anlegget, Har fått satt inn spillern, og dratt 2xsignalkabler til bagasjen, samt satt inn tweetere i dekslene foran sidevinduene ;) Prøve å få satt inn mellomtoner og delefilter i dag:)

 

Men har litt småproblemer med å få dratt strømkabelen min gjennom torpedoveggen:\ Ser ikke ut til å være mange hull akkkurat... Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med torbedoveggen har jeg også slitt med :\

Men jeg kom frem til det at det enkleste var faktisk bare og ta de fra batteriet, bak framskjermen og da kommer de ut ved døra. Så kan du bare lure de under listene der :) Det funka fjell, umulig og se at de er bak der.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med torbedoveggen har jeg også slitt med :\

Men jeg kom frem til det at det enkleste var faktisk bare og ta de fra batteriet, bak framskjermen og da kommer de ut ved døra. Så kan du bare lure de under listene der :) Det funka fjell, umulig og se at de er bak der.

 

Du vil ikke ta et bilde av det, og vise litt? Skulle helst ha lagt opp i morgen, da jeg skal ut på en litt lengre tur på onsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/3168/ppuser/28666

 

sånn som dette du har gjort det naginata? jeg dret i å stresse med torpedoveggennn..

 

Aaah, sånn dere gjør det? Kommer den da igjen så det er lettvinnt å få den inn i bilen? Jeg har 50mm2 kabler, de er jo LITT grove å komme til med alle steder kan man si :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du får den jo rett ut ved døren da :) Så det skal ikke være noe som helst problem :)

 

elwood84: akkurat slik jeg gjorde det ja :) Tok den bare under den "regnfangeren" eller hva jeg skal kalle det, dyttet den godt ned bak skjermen og da gikk den helt bak til der døra begynte :)

 

EDIT: benytter sjansen til og spørre ett lite spørsmål; noen som vet hva den tykke stålslangen som går fra manifold-dekselet til innsuget der er til? Er det en nødvendig ting? For det dekselet har på min bil fått noen små rustflekker som er ganske stygge, så jeg må tok ta det av og sandblåse det. Så hvis det faktisk ikke er så nødvendig, kan jeg fortsatt kjøre uten :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: benytter sjansen til og spørre ett lite spørsmål; noen som vet hva den tykke stålslangen som går fra manifold-dekselet til innsuget der er til? Er det en nødvendig ting? For det dekselet har på min bil fått noen små rustflekker som er ganske stygge, så jeg må tok ta det av og sandblåse det. Så hvis det faktisk ikke er så nødvendig, kan jeg fortsatt kjøre uten :)

Har du bilde?

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorrom1.jpg

Den med grønn sirkel.

Jeg bli hvisket i mitt øre at den frakter varmluft til lufteanlegget, men jeg vet ikke :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vel, den nederste skruehullet hadde blitt så rustet rundt skruen at hullet ikke lenger holdt skruen, og de andre skruene var igjenrustet så jeg bare knakk av hele greia :) Bare tynt blikk jo! Den stod og klapret som bare juling når motoren gikk, og lagde en rimelig stygg lyd. Men no more :D

 

Men et annet spørsmål: hvordan blir det med Catchtank på Sugemotorer? Er det noe poeng i? Har skjønt såpass at overskuddsoljen kondenserer i tanken og blir til olje igjen fra motoren, men jeg har bare hørt snakk om det på turbobiler..

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan vise meg kor luftfilteret er på en 1.4 liter??? og muligens kordan man bytter til sportsfilter.. har et bilde av motoren min lagt ut her..

 

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/3168/ppuser/28666

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt :)

(jeg bruker bare mitt eget bilde, siden vi har helt identiske motorer)

 

Luftfilter.jpg

Det orginale luftfilteret er plassert inne i den syldinderen jeg har plassert en rød runding rundt. Pipercross vet jeg har kommet med erstatningsfilter som du putter ned i der, men du kan også ha på ett konfilter..

 

EDIT: siden jeg satt og kjedet meg i gårkveld, fant jeg bare ut at jeg kunne jo se hva muligheter man har :)

DSC00031.jpg

Vi har fullstendig identiske motorer, så hvis du fjerner manifold-dekselet, slange og "lufteforlengeren", ser det slik ut

 

DSC00031-Bl.jpg

Da kan du velge og sette på ett konfilter på den resterende stubben (her i blå). Men isåfall ville jeg anbefale og sette på ett varmluftskjold, slik at den ikke bare suger inn varmluft. For enda mer effekt kan du forlenge rører til nærmere fronten, og sette på filteret der. Dette kan du gjøre med en slange eller ett rør av alu\rustfritt etc.. :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hjelpen.. tror jeg skal sette på konfilter.. kommer nok da til å forlenge røret og få filteret nærmere fronten. bra tips;) men må jeg ta av manifold dekselet da? og den rare slangen som går til manifolden, skal ikke den være på også etter at konfilter er satt på? skal få en kompis som er mekaniker til å hjelpe meg.. så han skjønner sikkert litt mer en meg...

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hjelpen.. tror jeg skal sette på konfilter.. kommer nok da til å forlenge røret og få filteret nærmere fronten. bra tips;) men må jeg ta av manifold dekselet da? og den rare slangen som går til manifolden, skal ikke den være på også etter at konfilter er satt på? skal få en kompis som er mekaniker til å hjelpe meg.. så han skjønner sikkert litt mer en meg...

 

Den frakter nok ikke varme til varmeanlegget nei. Den forbinder eksosmanifolden med innsugsluften. Dette er egentlig en uting spor du meg...

 

Du kan jo velge selv og ha den på, må vit da at filteret kommer ETTER luften fra slangen, så der kan komme støv og skitt derfra. Jeg valgte bare og ta av hele driten :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår