Gå til innhold

"Ny" bil, Citröen ZX 1,9D


Practiq

Anbefalte innlegg

hmm... blir litt stress med konfilter da.. om det må komme etter luften fra den slangen.. den må jo ha en funksjon siden den er der:S vet ikke om jeg har så lyst å ta den av... etterhvert som motoren bli varm så brukes vel den luften fra eksosmanifolden til å forvarme luften som går inn i motoren vel? har faktisk hatt fag om forbrenningsmotorer på ingeniør høgskolen.men husker ikke så mye:S

 

når jeg setter på konfilter, tar jeg bare vekk det gamle filteret?

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm... blir litt stress med konfilter da.. om det må komme etter luften fra den slangen.. den må jo ha en funksjon siden den er der:S vet ikke om jeg har så lyst å ta den av... etterhvert som motoren bli varm så brukes vel den luften fra eksosmanifolden til å forvarme luften som går inn i motoren vel? har faktisk hatt fag om forbrenningsmotorer på ingeniør høgskolen.men husker ikke så mye:S

 

når jeg setter på konfilter, tar jeg bare vekk det gamle filteret?

 

Vel, jeg har ikke merket noe forskjell etter at jeg tok den vekk, hvis du ser vekk ifra en veldig fæl klapring fra blikkdekselet som forsvant, og en generell kul "suge"lyd som kom fra motoren :)

Ettersom jeg har forsått, er den lille slangen som er koblet til klokken en vakuumslange, som åpner spjeldet inni røret. Hvis jeg ikke husker feil betyr dette faktisk at ingen kaldluft kommer inn, bare luft fra manifolden. Dette er vel greit i 5 min eller så, men etter det er det vel ganske fåfengt og ha det?

 

Men du kan jo også bare velge og sette inn ett innsatsfilter (Green vet jeg lager til din type bil, ca. 500-700,-), og det blir nesten samme greia som konfilter. Da bare bytter du ut det orginale filteret i boksen med det. Hvis du skal ha konfilter, må du fjerne det orginale luftfilteret i boksen, og klemme konfilteret på innsugsluften :)

 

EDIT: Nå må vi ikke ødelegeg tråden til Praciq noe mer, så elwood, du har pm :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel på tide med noen bilder fra min side ;) Mobilbilder da, så ikke altfor skarpe...

 

 

Slik ser da min zx ut (felger kommer snart, hvis de passer):

80352.jpeg

 

 

Spiller:

80356.jpeg

 

 

Passasjerdør:

80358.jpeg

 

Førerdør:

80361.jpeg

 

Nå har jeg dog fått et nytt problem, det drypper inne i dørene, såklart akkurat der elementene sitter...

Tenker på å lage et "tak" over dem, men vet ikke hvor bra den løsningen er :O Vannet kommer inn på utsiden av glasset, helt fremst... Kan hende jeg kan tette noe med silikon, men kjett om ruta sitter fast også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår