Gå til innhold

Amerikaner som bruksbil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ja det går ann å låne prøve skilter.. Hva koster i så fall en NAF test da? Da koster det mere uansett viss jeg tar NAF test. Fordi da må jeg betale EU kontroll i etterkant.

 

Du har så rett, spar penger rett på EU.:hide

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det Holden! :) Kommer en å ser på bilen på tirsdag neste uke! Jeg gleder meg til å få den solgt å få kjøpt monte carlo! Håper ikke at det er alt for mye galt med den!

Håper jeg kan få konkret svar på det der med rammenr bytte eller karosseribytte?

ubuntu1userbarqx6.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner firma i Trondheim som kan ta EU godkjenning for 350kr, men vil ha bilen EU godkjent før jeg kjøper den. Så det blir nok ikke eu godkjenning her. Lurer litt også på hva prøveskilt koster.. Står i kø hos biltilsynet nå på å høre litt med de.

 

275.- kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bilen min ble ikke solgt, jeg bestemte meg for å beholde den litt til for å spare litt penger og kjøpe Monte Carlo. Nå viser det seg at jeg får tak i en Monte Carlo SS 1987 (godkjent karosseribytte til 1979). Denne skal være fri for rust og resturert for 3 år siden. Ganske fin i lakken og 85K miles på teller'n (kan hende noe er blitt fikla med her)

 

Har den trillet bare 85K miles, eller er den tuklet med?

Jeg skal i allefall ha en slik bil, innbyttet blir forhåpentligvis om 3 uker. ;)

ubuntu1userbarqx6.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til meg hele prosjektet.. håper det går bra!! har nettopp kjøpt min egen amcar og.. en dodge mirada.. er litt rust på den, og må ha ny lakk men.. alt annet ordner selger før jeg henter den.. står og uten skilt men.. (dette kommer den til å gjøre fram til nyttår.. gidder ikke betale 6 mnd i årsavgift for å kunne bruke den i 1 mnd.. hehe)

vet at bilen blir eu godkjent før jeg henter den og.. så blir bare å vise lappen og paye ut penga for min del.. heh :)

 

men igjen, lykke til.. vi trenger flere unge amcar folk i landet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for alt jeg vet så har motoren trillet over 300K km

Snakket litt med min far om dette, han ville tippe rundt en 260K km.

Tipper at den har tippet rundt en gang. Er dette mye for en 305? Hva er vanlig på slike biler? Må jeg regne med å bytte motor etterhvert?:hide

 

Det er mye sannsynlig den har snurra rundt minst en gang. Hva som bør byttes på en 305 kan sikkert andre svare på bedre enn meg, men kam/løftere/register kan du sikkert påregne med mindre det er gjort. Hadde selv en 305 i hus som hadde gått 270-280k, uten at noe som helst var bytta foruten vannpumpe, og den gikk som en klokke men den brukte olje og var utrolig lat. Kammen var nok utslitt på den ihvertfall.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei det virker som om at alt er ok med denne bilen. Jeg får forhåpentligvis vite om kilometermålern har gått rundt eller ikke. Snakket en del med tidligere eierne og de husket ikke hvor langt den hadde gått, men flere trodde ikke den hadde gått rundt.

 

Blir å hente bilen på lørdag, gud som jeg gleder meg. Håper den er i så god stand selger sier den er.

ubuntu1userbarqx6.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er bilen min! Alt er så å si strøkent. Ganske fri fra rust, lite slitt interiør o.l.

 

Eneste jeg sliter med er speedometeret, det funker bare av og til.

Kan det være vaieren fra kassa til cruisekontrollen? Forige eier sa han hadde skiftet speedometervaier (sikkert den fra cruisekontrollen til målern).

 

Den super ganske mye besin og er litt tungstartet når det er kaldt. (Chokespjellet er fjernet vet ikke hvorfor?!?)

 

Det skal være diffsperre på den da det står G80 blant servicekodene i bagasjeluka.

 

n601060931_536196_702.jpg

ubuntu1userbarqx6.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår