twr Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Sant det, Bra det ikke er lotto-ruller han har..... Vi har testet motorer hos trond som vi først har bremset i benken her. På en 2,3 sugemotor på 244hk skilte det vel ca 1,5 hk Tror de fleste benker/ruller viser riktige tall med rett kalibrering. Men det er jo bare et par tastetrykk unna å gi kunden bedre resultat en hva det egentlig er. Vil vel tro at de fleste i bransjen er intr. i å gi et så riktig resultat som mulig. Nytter ikke å vifte med fine bremsepapirer når en kommer på bane uansett. Forøvrig en fin 242 du har. Det er sånn de skal se ut etter min smak :-) Regner med det er 3 liter blokka du har revna ? Vi erfarte også dette noen år tilbake. Vi løste problemet ved å bruke 2,5 liter blokk 3 liter topp og veiv ( blir vel et sted rundt 2,7 - 2,8 liter. Du taper litt volum men har til gjengjeld tykkere syl.vegger som tåler vesentlig høyere syl.trykk enn 3.0 blokka. Torgeir Wetterhus Racing // Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet April 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Vi har testet motorer hos trond som vi først har bremset i benken her. På en 2,3 sugemotor på 244hk skilte det vel ca 1,5 hkTror de fleste benker/ruller viser riktige tall med rett kalibrering. Men det er jo bare et par tastetrykk unna å gi kunden bedre resultat en hva det egentlig er. Vil vel tro at de fleste i bransjen er intr. i å gi et så riktig resultat som mulig. Nytter ikke å vifte med fine bremsepapirer når en kommer på bane uansett. Forøvrig en fin 242 du har. Det er sånn de skal se ut etter min smak :-) Regner med det er 3 liter blokka du har revna ? Vi erfarte også dette noen år tilbake. Vi løste problemet ved å bruke 2,5 liter blokk 3 liter topp og veiv ( blir vel et sted rundt 2,7 - 2,8 liter. Du taper litt volum men har til gjengjeld tykkere syl.vegger som tåler vesentlig høyere syl.trykk enn 3.0 blokka. Torgeir Wetterhus Racing // Jo er sant det. Takk ja. Har 3.0 blokk ja, den tåler ikke 3bar trykk, så det var mest ett uhell. Trond mener det skal gå ann å få 3.0 blokka til å holde. Så jeg er villig til å prøve en gang til. Men da med kontroll på turbo-trykket. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Skal vel klare 600hk ja, men trur ikke det blir mye over. Virker som om benken til stensbøl er litt streng. Subaruen han bremset nå hadde 300hk i sverige, men bare 260hk hos stensbøl. denne svensken hadde jo da bare 2"eksos(maks 261hk)da så det er jo ikke rart i.... virker som at denne stensbøl rulla er faktisk noen alle burde satse på, dette tror jeg er den eneste i verden som gir riktige tall, faen håper han har mulighet for at jeg kan bremse hos han etter motoren min er ferdig sån at jeg også kan få sånne strenge tall, ikke sånne lotto rulle tall som alle andre får!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 morsomt og vinne i lotto vell? :P Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twr Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 denne svensken hadde jo da bare 2"eksos(maks 261hk)da så det er jo ikke rart i.... virker som at denne stensbøl rulla er faktisk noen alle burde satse på, dette tror jeg er den eneste i verden som gir riktige tall, faen håper han har mulighet for at jeg kan bremse hos han etter motoren min er ferdig sån at jeg også kan få sånne strenge tall, ikke sånne lotto rulle tall som alle andre får!!! Hvem er det her til lands som har slike "lottoruller" da som alle andre får talla sine fra?? Rulla til Trond er verken streng eller snill , den viser RIKTIG !! Er vel det som er interesant er det ikke ? Vi kalibrerer bremsen og softwaren vår en gang i mnd Tør påstå at vi ligger greit innafor malen når det gjelder avvik i Nm/Hk. Torgeir Wetterhus Racing // Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Hvem er det her til lands som har slike "lottoruller" da som alle andre får talla sine fra??Rulla til Trond er verken streng eller snill , den viser RIKTIG !! Er vel det som er interesant er det ikke ? Vi kalibrerer bremsen og softwaren vår en gang i mnd Tør påstå at vi ligger greit innafor malen når det gjelder avvik i Nm/Hk. Torgeir Wetterhus Racing // For meg ser det gjerne ut som at Svetto sender et aldri så lite sleivspark til de som påstår at KUN Stensbøl-rulla er riktig i "hele norden" ... Det bør jo liksom være grenser for hvor langt man kan dra det der begrepet "lottoruller". /ontopic: Håper det snart blir fyring og FILM fra dette monsteret her! :) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Jeg regner med at seriøse folk som vs,wetterhus,ringstad osv kalibrer benka sine ofte og da skal jo effekt og dreiemoment være korrekt.hvordan man utfører bremsinga er jo en annen ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Hvem er det her til lands som har slike "lottoruller" da som alle andre får talla sine fra??Rulla til Trond er verken streng eller snill , den viser RIKTIG !! Er vel det som er interesant er det ikke ? Vi kalibrerer bremsen og softwaren vår en gang i mnd Tør påstå at vi ligger greit innafor malen når det gjelder avvik i Nm/Hk. Torgeir Wetterhus Racing // håper du skjønte sarkasmen? akkurat det jeg skal frem til, hvorfor si at man har bremsa hos noen som har en kjempe streng benk, når man faktisk er ute etter å vite det riktige antall hk. ang lottorullene så må du nesten ikke spørre meg, må du nesten spørre de som aldri tror på andres bremse papirer men uansett utrolig fet bil du har 242t6, riktig stuk og bra med krefter:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Jeg mener ikke at rulla hans er den eneste riktige. men jeg mener at gubben har begge beina godt plantet på jorda og veit hva han snakker om... neste gang jeg er innom (fredag) skal jeg spørre om han kan ha tid til ett bremsetreff i sommer... når skal du bremse på nytt 242-T6? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet April 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Vet ikke, har ikke blokk enda. Ting tar tid. Han har vært syk, så han jobber som f... for å ta igjen det tapte nå. Men håper no å få det til snart ja Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 ja veit han var syk i januar... hadde vært morsomt å kansje kommi å sett på bremsinga di hehe ;) jeg skal etter planene bremse i mai, men veit åssen det kan gå med planer hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotico Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 satan så rå bil.blir litt missfornøyd med sin egen bil når man ser sånne helt sinnsyke biler. helt rå 240 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 hvor blir denne å se hen til sommern? må jo bare se noe så rått! værtfall når det er fra stjørdal :D hørt enormt mye om denne bilen og alt det andre dere har bygd i mange år. 242`en din som virkelig fikk meg interesert og frelst på volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet April 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Blir vel å se på stripa noen ganger og ACR, plassen for skikkelig racing. takker for bra tilbake meldinger:) Dre: Ja det er fet lyd når den går for fult på rulla, men vet ikke om han er så glad i tilskuere da. Skal bremse så fort jeg får blokka, er ikke meg det står på. Ringer og maser nesten hver uke:) Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hilmare Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Hvordan går det her da Trond? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg