Gå til innhold

Tomgang Tpi

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en camaro med 350tpi, den går på tomgang når den er kald, og sånn, ligger rundt 500rpm, men etter en del kjøring så den er skikkelig driftvarm og jeg stopper den i ca 2 min, for å fylle bensin f,eks og skal starte igjen, så går den ikke lenger på tomgang. ellers går den fint. hva kan det være? får feilkode på Masse måleren, og luft temperaturføleren i manifold. men rart hvis det er dem ettersom den går fint da den er kald...?

 

Prøvd det meste nå men hva er galt?

85* camaro iroc 350 tpi 250hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at LMM'n lager mye kødd på disse motorene, men i så fall noen som har en sånn en liggende?

 

Er ikke sikker på hva du mener med lmm, men har du prøvd å rette på de feila du får fra kodene, og husk det kan være en dårlig kontakt som også forårsaker feilkode. Det er vel også slik at hvis du får feilkoder vil bilen gå over i noe som kalles "closeloup" som er en ferdig programert system. Prøv å ta av batteripolene i 3 minnuter så starter du bilen igjenn å ser om det hjelper, men det er som regler det som den sier er feil som er feil. Hvis bensinen blir for varm vil den heller ikke gå på tomgang, sjekk slanger etc.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luft Masse Måler, (LMM) har gått over kontaktene. Hvis jeg f.eks starter den da den har stått ett døgn da. så kan jeg kjøre til usa og tilbake, og den går på tomgang. men hvis jeg stopper den og f.eks fyller bensin noe som tar ca 2-3min, og starter den igjen, så går den IKKE på tomgang. men hvis jeg lar den så å gå. så virker tomgangen utmerket.

85* camaro iroc 350 tpi 250hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luft Masse Måler, (LMM) har gått over kontaktene. Hvis jeg f.eks starter den da den har stått ett døgn da. så kan jeg kjøre til usa og tilbake, og den går på tomgang. men hvis jeg stopper den og f.eks fyller bensin noe som tar ca 2-3min, og starter den igjen, så går den IKKE på tomgang. men hvis jeg lar den så å gå. så virker tomgangen utmerket.

Så det MAF du mener (Mass Air Flow)

Du kan jo prøve å søke svar på disse siden, mye interesant.

maf causing my problems??? - TPI - Third Gen .org : F-Body : Chevrolet Camaro, IROC, Z28, Pontiac Firebird, Trans Am

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steppermotoren? hvor er den?

Her er en side som kan hjelpe deg litt mye lesing men jeg lærte og brukter denne siden som Bilbel når jeg bygde tpi i min bil. Steppmotoren, det har jeg ikke hørt om men "Idle speed control" men det er i bruk på TBI og ikke tpi , spent på hva det er:wonder:

Troubleshooting pg. A

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en side som kan hjelpe deg litt mye lesing men jeg lærte og brukter denne siden som Bilbel når jeg bygde tpi i min bil. Steppmotoren, det har jeg ikke hørt om men "Idle speed control" men det er i bruk på TBI og ikke tpi , spent på hva det er:wonder:

Troubleshooting pg. A

 

Idle Air Control

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår