BMW_320i Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Har en camaro med 350tpi, den går på tomgang når den er kald, og sånn, ligger rundt 500rpm, men etter en del kjøring så den er skikkelig driftvarm og jeg stopper den i ca 2 min, for å fylle bensin f,eks og skal starte igjen, så går den ikke lenger på tomgang. ellers går den fint. hva kan det være? får feilkode på Masse måleren, og luft temperaturføleren i manifold. men rart hvis det er dem ettersom den går fint da den er kald...? Prøvd det meste nå men hva er galt? Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 vet at LMM'n lager mye kødd på disse motorene, men i så fall noen som har en sånn en liggende? Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 vet at LMM'n lager mye kødd på disse motorene, men i så fall noen som har en sånn en liggende? Er ikke sikker på hva du mener med lmm, men har du prøvd å rette på de feila du får fra kodene, og husk det kan være en dårlig kontakt som også forårsaker feilkode. Det er vel også slik at hvis du får feilkoder vil bilen gå over i noe som kalles "closeloup" som er en ferdig programert system. Prøv å ta av batteripolene i 3 minnuter så starter du bilen igjenn å ser om det hjelper, men det er som regler det som den sier er feil som er feil. Hvis bensinen blir for varm vil den heller ikke gå på tomgang, sjekk slanger etc. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Luft Masse Måler, (LMM) har gått over kontaktene. Hvis jeg f.eks starter den da den har stått ett døgn da. så kan jeg kjøre til usa og tilbake, og den går på tomgang. men hvis jeg stopper den og f.eks fyller bensin noe som tar ca 2-3min, og starter den igjen, så går den IKKE på tomgang. men hvis jeg lar den så å gå. så virker tomgangen utmerket. Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 noen som kjenner noen som har peiling på tpi? Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Luft Masse Måler, (LMM) har gått over kontaktene. Hvis jeg f.eks starter den da den har stått ett døgn da. så kan jeg kjøre til usa og tilbake, og den går på tomgang. men hvis jeg stopper den og f.eks fyller bensin noe som tar ca 2-3min, og starter den igjen, så går den IKKE på tomgang. men hvis jeg lar den så å gå. så virker tomgangen utmerket. Så det MAF du mener (Mass Air Flow) Du kan jo prøve å søke svar på disse siden, mye interesant. maf causing my problems??? - TPI - Third Gen .org : F-Body : Chevrolet Camaro, IROC, Z28, Pontiac Firebird, Trans Am Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Har vært ute for at steppermotoren som regulerer tomgangen konker ut når den blir skikkelig varm men virker kald. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urbanius Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Tror muligens jeg har en slik MAF/LMM liggende. Kommer fra en 86 mod. Vet ikke om den funker da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 steppermotoren? hvor er den? Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 steppermotoren? hvor er den? Her er en side som kan hjelpe deg litt mye lesing men jeg lærte og brukter denne siden som Bilbel når jeg bygde tpi i min bil. Steppmotoren, det har jeg ikke hørt om men "Idle speed control" men det er i bruk på TBI og ikke tpi , spent på hva det er:wonder: Troubleshooting pg. A Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 har de feilkodene i ei bok jeg. må vel bare prøve ny maf sensor og evt manifold air pressure sensoren Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Her er en side som kan hjelpe deg litt mye lesing men jeg lærte og brukter denne siden som Bilbel når jeg bygde tpi i min bil. Steppmotoren, det har jeg ikke hørt om men "Idle speed control" men det er i bruk på TBI og ikke tpi , spent på hva det er:wonder: Troubleshooting pg. A Idle Air Control Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Idle Air Control :hello: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Sorry, litt utydelig skrevet. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 kan være IAC som tuller, men leste om en på et foorum i usa. som hadde samme problemet. men han justerte bare tenningen så ble feilkodene borte. skal sjekke tenning og evt justere tomgang etterpå:() Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg