Gå til innhold

Vaske motorrom`?

Ranger emnet


ole12

Anbefalte innlegg

Sku ønske motorommet mitt hadde litt mere plastikk som de nyere bilene. Er jo haugevis lettere å få det rent, slepper alle kriker og kroker..bare et plastdeksel å tørke av nesten. :P

 

Men bruker avfetting og høytrykkspyler og evnt. såpe med svamp-så spyle og tørke over med ei fille. :) Gnikke og gnu til det blir bra!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym Engine & Machine Cleaner og en radiatorpensel(lang vinklet pensel) har jeg veldig god erfaring med. Alt blir skinnende rent.

Og etter jeg har spylt, mens alt fortsatt er vått sprayer jeg Autoglym Vinyl & Rubber Care på stort sett alt som er, med litt ekstra på slanger og plastikk. Og lar dette tørke litt før jeg tørker over.

Så tar jeg ny runde med Vinyl & Rubber på gummislanger etc for å få det ekstra skinnende.

 

Skal være MEGET forsiktig med motorvask i nyere biler... Og da mener jeg MEGET....

 

Tullprat egentlig.

 

Nyere biler har som regel veldig god skjerming av elektronikk osv. Alt er som regel plassert inni bilen.

Tar aldri noe forhåndsregler når jeg tar motorvask på nye biler. Bruker til og med høytrykkspyler.

Er det bensinmotor er det greit å blåse over plugghull og kabler etterpå.

 

Eldre biler, feks tidlig 90-tall derimot. Da kan ting ofte være litt mer utsatt. Så det er lurt å tenke seg om før man spyler ned alt som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym Engine & Machine Cleaner og en radiatorpensel(lang vinklet pensel) har jeg veldig god erfaring med. Alt blir skinnende rent.

Og etter jeg har spylt, mens alt fortsatt er vått sprayer jeg Autoglym Vinyl & Rubber Care på stort sett alt som er, med litt ekstra på slanger og plastikk. Og lar dette tørke litt før jeg tørker over.

Så tar jeg ny runde med Vinyl & Rubber på gummislanger etc for å få det ekstra skinnende.

 

 

 

Tullprat egentlig.

 

Nyere biler har som regel veldig god skjerming av elektronikk osv. Alt er som regel plassert inni bilen.

Tar aldri noe forhåndsregler når jeg tar motorvask på nye biler. Bruker til og med høytrykkspyler.

Er det bensinmotor er det greit å blåse over plugghull og kabler etterpå.

 

Eldre biler, feks tidlig 90-tall derimot. Da kan ting ofte være litt mer utsatt. Så det er lurt å tenke seg om før man spyler ned alt som er.

 

Ja, tenker på biler som ikke er proppet med deksler å sånn, men de som har elektronikken litt utsatt.. :)

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på hvor følsomme biler er ja.. Fusker bilen etter motorvask er det ofte nok å tørke inni fordelerlokket, gjerne det som klager først!

Hadde en dritt episode for et par uker siden..

Hadde srt-10`en i vaskehall for å få underspylt den litt og gjøre den ren og pen! Den ville ikke starte etterpå.. Huff!

Så det ble litt styr, lette etter løse ledninger under osv, så ingenting! Ventet en halvtimes tid og etter mye host og hark så gikk den igjen.. Hehe! Alt dette mens dama satt på en benk utenfor jobben sin og ventet på å bli hentet.. ;)

Bra det trikset for å få blankt motorrom, det gir et innmari bra inntrykk om du f.eks skal selge bilen!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår