Gå til innhold

340/360 - hva bør jeg se etter?

Ranger emnet


sablabra

Anbefalte innlegg

er ikke den volvo motoren b200K en motor som det er vanskelig å skaffe deler til? jeg hadde b230K motor i min 88mod 240. dyrt å fikse den så jeg heiva ut den og satte inn fk motor.

jeg har aldri sittet i en bil som er så lett på rumpa på glatta som 340/360 bila, utrolig morsomt bil!:)

 

Tja, er sinnskykt mange av den da, så burde ikke være et men, 230k er jo samme som 200k egentlig...

 

Eneste er at 2**k er kjent som en "problem" motor. hehe

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svinger på rattet og ser om hjula reagere momentant. bør være ein så ser og ein som vrir. Viss det er slerk så må du se hvor det slerker, om det er i styrekula ute ved hjulet eller om det er inne ved tannstanga ;)

 

håper det hjalp-

1986 Volvo 240 2.3 Stv

1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4

1986 Volvo 360 2.3 Bilcross

1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svinger på rattet og ser om hjula reagere momentant. bør være ein så ser og ein som vrir. Viss det er slerk så må du se hvor det slerker, om det er i styrekula ute ved hjulet eller om det er inne ved tannstanga ;)

 

håper det hjalp-

 

ok, takk. Hvis det er styrekula så er vel de enkle å bytte? Får vel de billige også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det, styrekule er jo slitevare for å sei det sånn. er bare ein mutter det også skru den av styrestaget. Men kan være lurt med en forstillingskontroll på bilen etterpå viss den vibrerer mer enn normalt på veien.

koster kanskje 300 kr på det meste. menrelativt billig i forhold til ny tannstang.

1986 Volvo 240 2.3 Stv

1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4

1986 Volvo 360 2.3 Bilcross

1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er sinnskykt mange av den da, så burde ikke være et men, 230k er jo samme som 200k egentlig...

 

Eneste er at 2**k er kjent som en "problem" motor. hehe

 

230K og 200K er ikke like nei.

 

200K sitter det 530 topp på. Bygd på akkurat samme måte som F'en i 740n din. :)

 

Men den sjit-gassern, er det..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du handler deg 360 ser jeg deg sikkert, du er fra samme sted som meg, Ski. Har du sett den svarte som kjører rundt i Ski?

 

Hmm, har ikke sett noen svart 360 nei... Mulig jeg bare ikke er helt inni rånermiljøet på Shell og Esso :P

 

Skal si ifra om det blir 360, tror kanskje jeg får til en garasje jeg kan skru i snart også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har ikke sett noen svart 360 nei... Mulig jeg bare ikke er helt inni rånermiljøet på Shell og Esso :P

 

Skal si ifra om det blir 360, tror kanskje jeg får til en garasje jeg kan skru i snart også :)

 

 

Hey hey, nå skakke du komme å anklage meg for å værra en råner:aug: Hehe, bare sett den på dagtid, på indusriområdet, pen 360.

 

Lykke til i jakten og grattis med garasje. Hold øye med markedet kanskje du har flaks, jeg fikk min til 10k, da hadde den gått 75.000km....

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår